25 June 2017

11 GAMBAR - RAGAM SHUIB SEPAHTU SEKELUARGA BERAYA



Alahai ... bukan main 'berposing' keluarga Shuib Sepahtu & Siti Sarah Raissuddin ketika menyambut Hari Raya Aidilfitri.

Menerusi laman Instagram, pasangan ini telah berkongsi beberapa keping gambar ragam mereka sekeluarga menyambut hari raya pertama.

Untuk makluman, Shuib sebelum ini telah memberitahu bahawa dia disahkan dijangkiti demam campak selepas membuat pemeriksaan kesihatan di sebuah klinik sebelum hari raya tiba.

Dalam pada itu, ramai pengikut Instagram Shuib berharap agar dirinya itu segera sembuh.



2 TAHUN TAK BERAYA - SALMA MENTOR RINDU JUADAH SABAH



Tahun ini merupakan tahun kedua bekas juara program Mentor musim ke-5, Salma Andi-Asis tidak dapat menyambut Aidilfitri di kampung halamannya di Sabah.

Salma yang tidak dapat pulang berhari raya di Sabah atas sebab-sebab tertentu itu berkata yang beliau merindui suasana Syawal di sana.

"Kalau diikutkan hati memang hendak balik ke Sabah sebab sudah dua tahun tidak pulang berhari raya bersama keluarga.



5 GAMBAR - FIZZ FAIRUZ KONGSI WAJAH TERKINI ANAK KEDUA, AURORA



"Selamat hari raya... hahahahahahah perut sakit.... 😭😭😭😭😭😭😭," demikian kata pelakon Fizz Fairuz mengenai ragam dirinya di pagi raya pertama.

Dalam pada itu, Fizz turut berkongsi wajah terkini anak keduanya, Aurora yang lahir 26 September 2016.

"Pada yang bertanya napa muka baby Aurora berstiker, sabaq na.. nanti masa raya kami tunjuk anak kami," ujar isteri Fizz, Almy Nadia sebelum ini di IGnya.

Melihat pada ruangan komen, ramai yang mengatakan wajah anak kedua pasangan ini lebih mirip ibunya.



24 June 2017

DIDAKWA JADI PENGACAU RUMAH TANGGA NORMAN - ABBY 'BIDAS' HATERS



"Bahagia sangat ke sampai cari salah orang, lepas bercerai saya tak pernah kacau Norman"

Demikian bidas bekas anggota kumpulan Elite, Abby Abadi yang meluahkan rasa kesal terhadap komen negatif yang diberikan terhadap hubungan baiknya bersama bekas suaminya, Norman Hakim.

Menurut Abby, dia menganggap dakwaan mengatakan dirinya masih lagi tidak boleh melupakan Norman dan menjadi pengacau rumahtangga pelakon itu sememangnya biadap.



BAZLI UNIC BAWA KELUARGA KUMPUL SEMULA SEMANGAT DI LUAR KOTA



Bagi menenangkan fikiran sempena menyambut Aidilfitri tahun ini, anggota kumpulan UNIC, Bazli Hazwan Che Osman berhasrat membawa keluarganya bercuti dan keluar daripada hiruk-pikuk ibu kota

Bazli berkata, beliau dan isteri juga sudah memilih tema warna coklat untuk digayakan mereka sekeluarga di Hospital Kuala Lumpur (HKL), namun akur dengan suratan takdir anak lelakinya, Muhammad Syahid terlebih dulu pergi menghadap Ilahi.

Adik Syahid berusia 4 tahun meninggal dunia pada 7 Jun lalu selepas bertarung dengan barah Lymphoma sejak Disember 2016.



NAMA 'SYERIV SAMHEIZY' DIPERTIKAIKAN: "KAMI ADA HAK" - SYATILLA MELVIN



"Saya dan suami menganggap perbuatan mereka itu lucu.Kenapa mereka perlu bertelagah pendapat mengenai nama anak kami?

"Sebagai ibu bapa kandung, kami ada hak untuk menamakan anak kami dengan nama apa pun yang kami mahu," kata isteri kepada Shaheizy Sam, Syatilla Melvin mengenai nama anaknya yang dipertikaikan.

Ini kerana sejak nama anak lelakinya, 'Syeriv Samheizy' yang kini berusia 46 hari didedahkan, ramai pihak mempertikaikan nama yang diberikan pasangan ini.



23 June 2017

IKATAN PERTUNANGAN - INDAH AKUI SUDAH PUTUS SEJAK 3 BULAN LALU



Setelah lama mendiamkan diri berhubung ikatan pertunangannya, akhirnya penyanyi Indah Ruhaila, 29, mengakui bahawa beliau sudah putus tunang sejak tiga bulan lalu dengan jejaka yang hanya dikenali sebagai Mr R.

Pengakuan tersebut dibuat Indah menerusi akaun media sosial Instagram miliknya, dengan memuatnaik gambar kenyataan mengenai ikatan pertunangannya yang hangat diperkatakan sejak akhir-akhir ini.

Dalam kenyataan itu, Indah mendedahkan dirinya dan bekas tunang masing-masing ada melakukan kesilapan sepanjang perhubungan mereka.



TERLIBAT KEMALANGAN - PA ALIFF SYUKRI KINI STABIL



"Dugaan bulan ramdhan.. hidup ini macam roda.. kadang-kadang kala kita happy dan kadang kala kita sedih tanpa disangka...

"Alhamdulilah setelah menanti selepas 11 jam di bilik operasi, Ikbal selamat dan sudah sedar.. Terima kasih Allah..," demikian kata Datuk Aliff Syukri Kamarzaman atau Abang Terlajak Laris mengenai perbantu peribadinya (PA), Muhd Iqbal Sani.

Difahamkan, PA Datuk Aliff yang terlibat dalam satu kemalangan baru-baru ini telah dimasukkan ke Hospital Sunway Medical Centre.



USIK-MENGUSIK DI IG - NETIZEN KAGUM DENGAN KEMESRAAN NORMAN & ABBY



Meskipun sudah tiada lagi ikatan rasmi (suami isteri), Norman Hakim dan Abby Abadi masih mengekalkan hubungan yang baik antara satu sama lain, apatah lagi mereka berkongsi tiga orang cahaya mata hasil perkahwinan mereka dahulu.

Ini terbukti apabila Norman dan Abby saling berbalas-balas komen mengusik satu sama lain di media sosial, terutama sekali posting yang berkenaan dengan anak-anak mereka.

Baru-baru ini, Norman telah memuatnaik gambar dua anaknya iaitu Mohammad Danish Hakim dan Marissa Damia Hakim.



AKUI TAK CEREWET - FAHRIN AHMAD SERAH PERSIAPAN RAYA PADA ISTERI



Menyerahkan segala persiapan raya pada isterinya, Elena Eleas, pelakon dan pengacara Fahrin Ahmad tidak kisah mengenai pemilihan tema warna pakaian raya sama ada sedondon ataupun tidak.

"Saya bukanlah seorang lelaki yang cerewet jadi saya tak kisah pun tentang pilihan warna asalkan isteri saya suka.

"Tentang persiapan, saya rasa biarlah isteri yang tentukan kerana dia lebih tahu apa yang terbaik untuk saya dan anak.



BELAJAR MENGAJI DI USIA 30 - "TIADA ISTILAH TERLAMBAT" - MIZZ NINA



"Saya sendiri belajar Alif Ba Ta dan al-Quran pada usia 30 tahun. Saya juga usaha baiki solat.

"Tampung yang mana lompong selain sering diingatkan kepentingan memelihara solat," kata Mizz Nina yang berusaha memperbaiki diri selain bersikap positif demi membentuk keperibadian lebih baik pada masa depan.

Dalam masa sama, isteri kepada Noh Hujan ini juga mengakui, tiada istilah terlambat dalam mengenali Allah SWT seterusnya memulakan kehidupan baru yang lebih bermanfaat.



22 June 2017

11 GAMBAR - SEKITAR UMRAH SITI NURHALIZA & SUAMI



Penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza dan suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd. Jiwa (Datuk K) ketika ini sedang menunaikan ibadah umrah di Tanah Suci pada 10 malam terakhir Ramadan.

Apa yang menariknya, Siti dan suaminya telah bertemu dengan Dr Zakir Naik serta Nabil Ahmad bersama isterinya, Nazirah Ayub ketika di Tanah Suci.



KENA DEMAM CAMPAK - ANAK SYAMSUL & PUTERI SARAH KINI SEMAKIN PULIH



"Alhamdulillah Syaikhul Islam is getting better now 😊. Blisters pun dah kering cuma nak keluar je kuping-kuping tu and ada fever sikit.

"Thank you for all the doa's from all ❤️❤️," kata Puteri Sarah Liyana mengenai anak sulung, Syaikhul Islam yang semakin pulih dari demam campak.

Menerusi entri sebelum ini di laman Instagram, isteri kepada pelakon dan pengarah terkenal Syamsul Yusof ini memberitahu bahawa anak lelakinya yang kini berusia dua bulan terkena demam campak.



MULA PROSES PANTANG TANPA BABY - RAJA FARAH TABAHKAN DIRI



Kita semua sedia maklum mengenai pelakon Raja Farah Raja Aziz yang mengalami keguguran ketika kandugannya berusia dua bulan.

Menerusi laman Instagram, Raja Farah telah meluahkan rasa sayu setelah mengalami keguguran beberapa hari sebelum menyambut Syawal.

"Bermulalah proses berpantang untuk saya.. tapi kali ni tanpa baby...πŸ˜”.. Sedih... memang Amat sedih... tapi saya kena tabah.. Allah dah merancang sebaik-baiknya untuk saya....," tulisnya sayu.



21 June 2017

KALI PERTAMA BERAYA SEBAGAI SUAMI - MAT DAN RASA TERUJA



"Sejak memeluk Islam sekitar tujuh tahun lalu. Sepanjang tempoh itu, saya hanya beraya bersama sahabat handai, manakala persiapan raya pula tidaklah semeriah kali ini.

"Bagaimanapun, bagi menyambut Syawal tahun ini, saya dan isteri sudah menempah empat pasang baju untuk dipakai sepanjang Aidilfitri.

"Saya sendiri tidak sabar untuk menikmati juadah raya seperti lemang dan rendang yang disediakan oleh isteri," kata personaliti televisyen, Mat Dan atau nama Islamnya, Kareef Danial, 28.



ALAMI KEGUGURAN SEBELUM MENJELANG AIDILFITRI - RAJA FARAH REDHA



Tiada rezeki!

Demikian halnya yang terjadi kepada pelakon dan pengacara, Raja Farah Raja Aziz apabila kandungan beliau berusia dua bulan mengalami keguguran hanya beberapa hari sebelum umat Islam menyambut kedatangan 1 Syawal.

Menurut Ibu kepada seorang cahaya mata itu, kejadian berkenaan berlaku selepas waktu berbuka malam semalam, ketika dirinya sedang berniaga di sebuah karnival di Kuala Selangor.



"ITU ANAK ANGKAT SAYA" - HAEL HUSSAINI NAFI SUDAH KAHWIN



"Alhamdulillah, saya anggap Allah beri rezeki terhadap sambutan lagu Jampi bersama satu lagi rezeki lain yang sangat berharga iaitu seorang anak angkat," jelas penyanyi Hael Hussaini apabila peminatnya menyangka dirinya itu sudah pun berkahwin dan bergelar bapa.

Ini kerana sejak kebelakangan ini, penyanyi Hael sering memuatnaik beberapa keping gambar bayi di laman sosial Instagramnya sehingga menimbulkan tanda tanya peminat.

Hael ketika ditemui media pada majlis berbuka bersama peminatnya Ahad lalu, menjelaskan bahawa bayi perempuan tersebut merupakan anak angkat yang diterimanya daripada sebuah keluarga pada bulan lalu.



10 GAMBAR - KEITH FOO & ISTERI DEDAH WAJAH ANAK, SKYLAR RAYMOND-FOO



Pada 30 Mei lalu, pelakon Keith Foo dan isterinya, Kim Raymond telah menimang cahaya mata pertama iaitu seorang bayi perempuan yang diberi nama Skykar Raymond-Foo.

Menerusi muatnaik terkini di laman Instagram, pasangan ini telah mendedahkan wajah anak perempuan mereka itu.



KOMPLIKASI JANTUNG (TGA) - BABY GIRL IDZHAM ISMAIL SELAMAT JALANI PEMBEDAHAN



"Alhamdulillah. Syukur kepada Allah SWT. Operation keatas princess Inara berjaya dilakukan dengan sempurna oleh doctor pakar bedah dari IJN.

"Setelah menunggu 7 jam akhirnya berita gembira dari doctor sampai ke telinga kami berdua.

"Sekali lagi kami ingin berterima kasih yang tak putus-putus doa untuk Princess Nur Sofea Inara," kata pelakon 'Juvana', Idzham Ismail mengenai perkembangan terkini anak sulung, Nur Sofia Inara.

Dalam masa sama, Idhzam telah menjawab segala persoalan peminatnya yang tertanya-tanya mengenai anak perempuan itu.



20 June 2017

6 GAMBAR - 'LAURA ZULEYKHA', NAMA ANAK KETIGA AYU RAUDHAH & ZAQUAN ADHA



Menerusi laman Instagramn milik suami kepada Ayu Raudhah iaitu Zaquan Adha, beliau secara rasmi telah memberitahu nama anak ketiganya yang lahir pada 12 Jun lalu.

Zaquan dan isterinya itu telah berpakat menamakan puteri sulung mereka dengan nama 'Laura Zuleykha'.

Selain Laura, pasangan yang berkahwin pada 21 Januari 2011 itu sebelum ini telah dikuniakan dua cahaya mata lelaki bernama Muhammad Aisy Qaiser, 4, dan Muhammad Aisy Aryann, 3.



MASIH TUNANGAN NADIA - TAUKE HARAP HASRAT KAHWIN TAK TERTANGGUH LAGI



"Ikatan pertunangan kami masih lagi terjalin dengan baik, jadi berita mengatakan kami sudah putus adalah tidak benar," kata pelawak Tauke yang menegaskan ikatan pertunangan bersama wanita pilihannya yang dikenali sebagai Nadia sejak Disember 2015 masih utuh.

Tauke atau nama sebenarnya Zamatul Amri Zakaria menjelaskan, banyak faktor dalaman menyebabkan hasratnya untuk mendirikan rumah tangga tertangguh, namun beliau tetap berharap dapat mengakhiri zaman dudanya pada tahun ini juga.

"Kalau boleh, semestinya saya ingin semua urusan dipercepat dan dipermudahkan, namun kita hanya mampu merancang.



TANGKAP BIBIK PENCURI - ALIFF SYUKRI TAWAR GANJARAN RM5,000



Salurkan maklumat dan tangkap bibik pencuri dapat ganjaran RM5,000!

Demikian tawaran jutawan kosmetik, Datuk Aliff Syukri Kamarzaman atau Abang Terlajak Laris kepada sesiapa yang berjaya.

Sebelum ini, Datuk Aliff ada berkongsi tragedi malang orang gajinya mencuri Live di Facebook. Tetapi kerana tidak sampai hati, Aliff tidak melaporkan kejadian itu kepada polis.



MUKA ANAK LUKA, LEBAM - FASHA SANDHA LUAH RASA KECEWA & KESAL



Semalam pelakon Fasha Sandha telah meluahkan rasa kecewa dan kekesalan selepas mendapati wajah anak perempuannya, Puteri Raysha Jemyma, 2, mempunyai kesan luka dan lebam pada bahagian tepi matanya.

Menerusi dua entri terbaru itu di laman Instagram miliknya, Fasha bercerita mengenai kejadian tersebut dan beliau memang sangat kecewa dan tertanya apakah yang berlaku kepada anaknya itu.



19 June 2017

TARIKH NIKAH - REMY ISHAK AKUI BELUM DITETAPKAN



Sekitar bulan Mei lalu, pelakon Remy Ishak telah mengejutkan peminatnya apabila beliau selamat mengikat tali pertunangan dengan ahli perniagaan, Ezza Yusof.

Iyalah, tiada angin tiada ribut tiba-tiba sahaja gambar pertunangan mereka tersebar di media sosial.

Menurut Remy, beliau mempunyai alasan tesendiri untuk tidak mengumumkan perkara tersebut.



6 GAMBAR - SEKITAR 'BACHELORETTE PARTY ' ANIS AL-IDRUS



Bakal melangsungkan perkahwinannya dengan Aiman Rafzan, 35, pada 7 Julai depan, rakan-rakan kepada pelakon dan pengacara Anis Al-Idrus , 29, telah mengadakan 'Bachelorette Party' buatnya yang berlangsung baru-baru ini.

Anis ketika ditemubual berkata, dia hanya memikirkan kerja dan persiapan kahwin berbanding untuk sambutan hari raya.



ISU DATUK RED 'KANTOI': DIKRITIK 'PADAN MUKA' - ADIRA LUAH RASA TERKILAN



Dek kerana 'screenshot' perbualan antara suaminya, Datuk Red atau nama sebenarnya Datuk Seri Adnan Abu bersama seorang gadis di Instagram tersebar di Internet, penyanyi Adira Suhaimi akui dirinya turut terkena tempiasnya.

Menurut Adira, beliau telah dikritik oleh sesetengah netizen yang menyatakan ia adalah karma buatnya yang 'merampas' suami orang.

Adira atau nama penuhnya Siti Adira Suhaimi berkata yang beliau terkilan dengan komen-komen negatif yang diterima.



BERAYA DI THAILAND BERSAMA ISTERI - AWIE HARAP DILIMPAHI KEBERKATAN



"Inilah takdir hidup saya untuk beraya bersama isteri baharu. Semoga Syawal kali ini bakal memberikan kebahagiaan dan detik penuh pengertian untuk kami, saat meneruskan kehidupan yang masih bersisa.

"Tahun ini, saya akan beraya di Siam. Anak pula kemungkinan balik beraya dengan ibu mereka. Saya sendiri sudah lama tidak berjumpa dengan anak daripada perkahwinan kedua saya.

"Cuma abang mereka, Putra Ahmad Merrah, yang tinggal bersama saya," kata penyanyi, Datuk Awie mengenai perancangan yang mahu meraikan Aidilfitri kali ini bersama isteri baharunya, Sharifah Ladyana Syed Shamsuddin di Thailand.



18 June 2017

TAK MAHU BERGADUH - ADIRA BERAYA BERSAMA ANAK DI RANAU



"Sebagai isteri, saya lebih senang meletakkan keputusan itu kepada suami. Ia lebih baik daripada kita mahu bergaduh hingga mengganggu-gugat keharmonian rumah tangga juga hubungan kekeluargaan dengan isteri pertama.

"Bukankah suami itu ketua keluarga, jadi saya percaya apa juga keputusan diambil adalah yang terbaik untuk kedua-dua pihak," kata penyanyi Adira Suhaimi, 25, yang meletakkan keputusan balik raya ini sepenuhnya kepada suami.

Bagi Adira yang berkahwin dengan ahli perniagaan hartanah, Datuk Seri Adnan Abu atau Datuk Red pada 3 Disember 2015, perkara itu langsung tidak menjadi masalah baginya.



ALMY NADIA TERHARU SUAMI HADIAHKAN KERETA TOYOTA VELLFIRE



Amboiii... sweetnya Fizz Fairuz apabila menghadiahkan isterinya, Almy Nadia sebuah kereta Toyota Vellfire.

Menurut Almy, suaminya itu menghadiahkannya kereta itu sempena ulangtahun kelahirannya yang telah pun berlalu.

Namun, Fizz membuat keputusan untuk memberikan kejutan buat isterinya apabila memberitahu kereta itu miliknya. Rata-rata peminat turut tumpang gembira melihat keluarga bahagia ini.



SHAHEIZY SAM & SYATILLA MELVIN NAMAKAN ANAK 'SYERIV SAMHEIZY'



"Yeay tak sabar mahu pulang, haa hampa nak tau sangat nama baby boy. Nah itu pergi eja sendiri @syerivsamheizy," tulis isteri Shaheizy Sam, Syatilla Melvin di laman Instagram miliknya.

Nama unik bayi lelaki yang dilahirkan pada 9 Mei lalu itu diumumkan oleh pasangan ini menerusi laman Instagram masing-masing semalam beserta gambar sebuah katil bayi.

Melihat pada Instagram Shaheizy, beliau telah menyatakan perasaan terujanya.



17 June 2017

VIDEO - LAUNGAN AZAN ALIF SATAR CAIRKAN HATI PEMINAT



Penyanyi dan pelakon Alif Satar malam semalam telah mencairkan semua hati peminatnya, dek kemerduan suaranya ketika sedang melaungkan azan di sebuah majlis.

Melihat komen video tersebut yang dikongsikan oleh pelakon Hairul Azreen di laman Instagramnya, ramai pengguna sosial media memuji kelunakan suara serta mengagumi dengan bakat dan kebolehan yang ada pada pengacara tersebut.

Aliff yang berbaju kemeja putih kelihatan sungguh yakin dan lancar seperti sudah biasa melakukannya.



DIKASARI 2 PEMUDA KETIKA MENYAMAR - SHAHROL SHIRO RASA KESAL & KECEWA



"Kami tidak buat apa-apa tetapi mereka datang tiba-tiba dan halau. Saya minta mereka bertenang tetapi rayuan kami tidak diendahkan.

"Mereka berkasar dengan kami, mencekik leher dan menolak saya sehingga terjatuh," demikian kata pelawak Shahrol Shiro mengenai dirinya yang dikasari dua pemuda ketika sedang menyamar sebagai gelandangan.

Menerusi video yang telah tular di media sosial Facebook (FB), sejak kelmarin, Shahrol yang sedang berehat di kawasan berhampiran Dataran Merdeka bersama seorang krew MaxMan TV, telah dihalau dua lelaki tersebut.



ZIZAN BOTAKKAN KEPALA - PEMINAT SAMAKAN MACAM SIVAJI THE BOSS, PITBULL



Pelawak, pelakon dan pengacara Zizan Razak telah selamat berangkat ke Tanah Suci baru-baru ini dan kini sedang menunaikan ibadah Umrah.

Ketika menunaikan ibadah umrah, pelakon filem 'Polis Evo' itu memuatnaik gambar yang menampilkan imej terbarunya yang berkepala botak menerusi laman Instagramnya.



16 June 2017

ISU 'KANTOI MENGORAT' - DATUK RED TAMPIL BERI PERJELASAN



"Itulah, salah seorang staff saya ada tunjukan screenshot pasal cerita tu. Apa yang boleh saya katakan cerita itu memang benar terjadi. Saya percaya, ini mesti kerja-kerja 'nakal' staff saya.

"Buat pengetahuan ada dua orang staff yang memang tahu kata laluan akaun Instagram dan Facebook saya. Biasalah lelaki memang gatal, saya faham, ada masa mereka ni memang nakal sikit.

"Tetapi setelah gadis tersebut berikan gambarnya dan kami rasa ia agak tidak ada apa yang menarik jadi kami pun tidaklah panjangkan cerita dan habiskan di situ sahaja," jawab suami kepada Datin Red dan penyanyi Adira Suhaimi iaitu Datuk Red dengan cukup tenang.



BAYI PEREMPUAN IDZHAM ISMAIL MASIH DI NICU



Semua sedia maklum mengenai kisah Nur Sofia Inara, anak sulung pelakon 'Juvana', Idzham Ismail dan isterinya, Siti Nur Abilah Shamsudin yang dikongsikan pasangan ini menerusi laman Instagram.

Idzahm ketika ditemubual bagi bertanya mengenai perkembangan tekini bayi perempuanya itu berkata sehingga kini Inara masih lagi berada di NICU Hospital Shah Alam sejak dilahirkan 24 Mei lalu.

"Ya, masih lagi di NICU. Insya-ALLAH, akan dibenarkan pulang tidak lama lagi. Harap-harapnya begitulah sebab setakat ini perkembangan bayi Alhamdulillah sangat baik dan positif," ujar Idzham.



3 GAMBAR - SUASANA SAMBUTAN HARI LAHIR YUSRY YANG KE-44



"Hope you had a wonderful birthday Daddylove, we sayang you. @yusrykru.

"The favourite part of birthdays for the kids. Blowing the candles. 😍Rezeki Acik dpt tiga cake sekali utk birthday dia courtesy of Mommy, Zsa Zsa and Aini and Effie.

"Thank you so much to our dear families and friends for making his birthday a meaningful one.

"Everyone that came have been missing you since you have been working so hard everyday missing good sleep. And they wanted to be there for your birthday. :)



ISTERI SAH HAMIL - HAFIZ SUIP LUAH RASA TERUJA



Akhirnya setelah setahun kahwin, Hafiz Suip, 27, dan isterinya, Nureffy Jasreel Abdullah bakal menimang cahaya mata pertama mereka.

Kerana terlalu teruja dengan berita gembira itu, juara Akademi Fantasia musim ke-7 (AF7) itu telah berkongsi rakaman video semasa melakukan pemeriksaan kandungan isterinya yang dilakukan di Pusat Pakar Perubatan Universiti Kebangsaaan Malaysia (UKM) di Instagram.

Menurut Hafiz, biarpun kandungan isterinya itu masih awal iaitu 11 minggu, dia mahu berkongsi kegembiraan bersama peminat-peminatnya.



15 June 2017

PANAS... BILA DATUK RED 'KANTOI MENGORAT' SEKALI LAGI



Sejak akhir-akhir, ramai selebriti Malaysia yang didakwa menggoda wanita termasuklah suami kepada Datin Red dan penyanyi Adira iaitu Datuk Red.

Datuk Red atau nama sebenarnya Datuk Seri Adnan Abu didakwa 'kantoi mengorat' apabila beberapa 'screenshot' perbualan beliau bersama seorang wanita di Instagram tersebar.

Bila melihat dakwaan ini, teringat pula kenyataan Adira sebelum ini yang mengakui redha jika suaminya itu berubah selain menyerahkan perkara tersebut kepada ketentuan Allah.



5 GAMBAR - ALAHAI... GEBUNYA ALEENA ZIYA



Gambar-gambar terkini anak penyanyi Harris Baba dan Nik Naziha Zawawi bernama Alena Ziya yang dilihat makin gebu...

Difahamkan, anak sulung pasangan ini yang dilahirkan secara Normal pada 10 Februari lalu itu sudah memasuki usia empat bulan dan berat terkininya adalah 8 kilogram.

Jom lihat!



4 GAMBAR - SITI NURHALIZA & SUAMI SELAMAT SAMPAI DI TANAH SUCI



"Assalammualaika ya habibi ya Rasullullah... Alhamdullillah selamat sampai di Madinah," kata penyanyi Datuk Siti Nurhaliza apabila selamat sampai di Tanah suci bersama suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd. Jiwa.

Datuk Siti dan suaminya berngkat ke Tanha Suci adalah bagi menunaikan ibadah umrah sekaligus menyambut 10 terakhir Ramadan.

Alhamdulillah... Datuk Siti dan suami sekali lagi diberikan peluang pada tahun ini untuk mengerjakan umrah bersama.



14 June 2017

'PONTENG PANTANG' - SHARIFAH SAKINAH KENA KECAM



"Ponteng pantang tepi lift," tulis pelakon Sharifah Sakinah pada gambar dirinya berpakaian sukan.

Entri tersebut telah mengundang pelbagai komen daripada pengikut laman sosial itu yang rata-rata mengecam tindakan Sakinah yang dikatakan tidak sayang badan apabila keluar dari rumah sebelum habis tempoh berpantang.



HAMIL ANAK SULUNG: AKSI NINA SABRINA & 'BABY BUMP' NYA



Tahniah kami ucapkan kepada pasangan Nina Sabrina Ismail Sabri dan Jovian Mandagie apabila bakal menimang cahaya mata sulung mereka tidak lama lagi, setelah hampir empat tahun mendirikan rumah tangga.

Difahamkan, usia kandungan Nina yang merupakan kakak kepada Dafi AF5 itu kini sudah berusia empat bulan lebih.

Untuk rekod, Nina bernikah dengan pereka fesyen terkenal ini pada 11 Disember 2013 di Muzium Diraja Istana Negara lama.

Apapun, kita doakan semoga segala urusan pasangan ini dipermudahkan dan berjalan dengan lancar.



HASRAT YANA SAMSUDIN INGIN HAMIL LAGI TERPAKSA DITANGGUH



"Meskipun anak saya baru berusia 10 bulan, tapi keinginan untuk menimang cahaya mata kedua itu membuak-buak," demikian kata pelakon Yana Samsudin mengenai keinginan yang mahu hamil lagi meskipun anak lelakinya, Aisy Mateen baru berusia 10 bulan.

Bagaimanapun atas nasihat doktor, hasratnya itu terpaksa ditangguhkan dahulu atas faktor keselamatan kerana anak sulung itu dilahirkan secara pembedahan.



13 June 2017

ELFIRA LOY AKUI MULA PANDANG SERIUS HUBUNGAN DENGAN SUFIAN



Jika sebelum ini, pelakon Elfira Loy gemar berselindung tentang pemilih belahan hati tetapi kini beliau mengakui dirinya lebih bersikap terbuka apabila berbicara tentang cinta.

Elfira yang sering kali terbuka menunjukkan kemesraan beliau bersama Sufian Suhaimi itu sudah mula memandang serius terhadap percintaan mereka kerana terpikat dengan kejujuran Sufian.

"Sebelum ini, saya dibelenggu perasaan kurang yakin tentang keikhlasan lelaki yang cuba mendampingi diri ini. Adakah benar ia kerana cinta atau sekadar suka-suka.



GAMBAR DEPAN PAGAR ISTANA TULAR & DIPERSOAL - BOY IMAN TAMPIL JELASKAN



"Saya ada membawa jurukamera namun dia tidak dibenarkan mengambil gambar saya di dalam istana kerana pihak istana sudah ada jurukamera yang ditetapkan pihak berkenaan.

"Tidak salah jika saya mengambil peluang bergambar di hadapan pagar Istana Pahang di ibu negara menggunakan jurukamera yang saya bawa sendiri sebagai kenangan.

"Saya pun tak tahu nak cakap macam mana. Saya ada juga muatnaik beberapa gambar ketika menerima darjah itu dalam istana yang diberikan oleh jurukamera istana yang sah di Instagram menggunakan nama 'boyiman_dbiriansjeneral'.



'MUHAMMAD LUTH ALI', NAMA ANAK SULUNG SAHARUL RIDZWAN & ISTERI



Setelah genap usia tujuh hari, Saharul Rizdwan dan isterinya, Qaabila Deena Emir telah memilih nama 'Muhammad Luth Ali' untuk cahaya mata sulung mereka ini.

Tiga patah nama itu adalah inspirasi kepada dua orang nabi iaitu Muhammad dan Luth, manakala Ali pula membawa makna 'yang mulia dan tinggi kedudukan'.

Pemilihan nama itu dibuat oleh Saharul Ridzwan pada majlis tahnik yang dilakukan oleh Finalis Akademi Al-Quran TV9 iaitu ustaz Tarmizi Abdul Rahman.



TAHNIAH - AYU RAUDHAH & SUAMI SELAMAT TIMANG ANAK KETIGA, BABY GIRL



Pada jam 10.52 pagi semalam di Prince Court Medical Centre, Kuala Lumpur, pasangan Ayu Raudhah dan Zaquan Adha telah menimang cahaya mata ketiga mereka apabila bayi perempuan tersebut selamat dilahirkan.

Berita gembira itu diumumkan sendiri oleh Zaquan yang merupakan pemain bola sepak menerusi laman Instagram miliknya.

"Alhamdulillah dengan izin Allah, isteri saya selamat melahirkan bayi perempuan pada pukul 10.52 am pagi tadi. Syukur pada mu ya Allah," tulisnya di IG.



12 June 2017

SUAMI LARANG BERLAKON - LIYANA JASMAY NAFI, BAKAL KEMBALI AKTIF



"Alhamdulillah, setakat ini, suami masih mengizinkan saya berlakon," demikian kata pelakon dan penerbit, Liyana Jasmay menafikan suaminya, Fathuddin Mazlan melarangnya daripada berlakon.

Liyana turut memberitahu bahwa beliau akan kembali aktif selepas Aidilfitri.

"Saya berharap mendapat tawaran menarik. Kalau boleh, biarlah berbeza. Agak lama juga saya tak mencuba sesuatu yang baharu dalam lakonan.



PEMINAT PUJI PERNAMPILAN FATHIA LATIFF BERPURDAH



Pelakon Fathia Latiff, 30, yang ketika ini sedang berada Tanah Suci bagi menunaikan ibadah umrah bersama keluarganya telah dipuji oleh peminat yang suka melihat dirinya mengenakan purdah.

Rata-rata netizen suka serta memuji bahawa Fathia tampak lebih manis dan cantik. Ruang komen gambar tersebut juga dipenuhi dengan pujian daripada peminat-peminatnya.



KEHIDUPAN KINI LEBIH BAIK - SAHARA YAACOB MAHU TOLONG ORANG PULA



"Sebelum ini banyak pihak yang tampil menghulurkan bantuan bagi membolehkan saya kembali bangkit dan menjalani kehidupan lebih baik dan selesa.

"Saya tidak pernah lupakan insan-insan berhati mulia yang membantu saya dan cara saya ingin membalas kembali adalah dengan membuat kebajikan kepada orang lain pula.

"Alhamdulillah saya diberi peluang dan kesempatan untuk melakukan kerja amal sepanjang Ramadan ini dan ia membuatkan saya bahagia," kata penyanyi popular era 1980-an iaitu Sahara Yaacob, 61.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...