22 May 2017

AKUI SERIUS DENGAN ERRA FAZIRA, SHAHIR AF MOHON DOA



"Saya memang serius berkawan dengan Erra. Saya juga bersedia untuk ke peringkat seterusnya. Bila tiba masa yang sesuai dan semuanya sudah pasti, saya tidak akan keberatan untuk berkongsi.

"Saya memohon semua peminat agar mendoakan hubungan kami. Insya-Allah, sampai waktu yang sesuai, akan ada berita baik," kata bekas juara Akademi Fantasia musim ke-8 (AF8), Shahir Zawawi.

Ditanya mengenai pendiriannya yang enggan membuka mulut mengenai kesahihan hubungannya dengan Erra sebelum ini, Shahir berkata dia berasa malu untuk berkongsi kisah peribadi.



ISU SAMAN: "BUKAN CARI GADUH, TAPI TAMATKAN PERSELISIHAN FAHAM" - NORA DANISH



Pelakon Nora Danish yang mengambil tindakan untuk menyaman Fasha Sandha gara-gara statusnya di media sosial yang didakwa mencetuskan salah faham itu telah tampil menjelaskan sebab mengapa beliau menyaman aktres tersebut.

Menurut Nora, apa yang beliau lakukan itu bukanlah untuk mencari gaduh sebaliknya ingin menamatkan setiap perselisihan faham mereka berdua yang tidak berkesudahan selama beberapa tahun.



GGV: UNIC MUNCUL JUARA, BOLOT RM100,000



Syahid... ayah menang!!!

Itulah kata-kata Bazli Hazwan Che Osman apabila kumpulannya UNIC diumumkan sebagai juara Gema Gegar Vaganza (GGV) bagi edisi pertama.

Menewaskan lima bintang lain, UNIC yang mencipta sejarah itu berjaya merangkul wang tunai berjumlah RM100,000 dan trofi sumbangan Astro



21 May 2017

36 GAMBAR - SEKITAR MAJLIS AQIQAH ESHAAL, ANAK AKIM & STACY



Pasangan penyanyi Akim Ahmad dan Ummu Shaikhah Stacy Anam semalam telah mengadakan majlis aqiqah buat anak mereka, Eshaal yang lahir pada 17 Februari lalu.

Dalam masa sama, pasangan Akademi Fantasia ini juga turut mengadakan majlis bacaan yaasin, tahlil arwah dan doa selamat.

Selain Eshaal, Akim dan Stacy turut mempunyai anak angka bernama Bella De Luna Valentina, yang kini berusia lima tahun



DIGUGURKAN DARIPADA SABITAN KES DADAH - AIDIL AZIZ RASA LEGA & BERSYUKUR



"Alhamdulillah, saya sudah boleh menarik nafas lega dan bersyukur atas keputusan ini. Sekarang saya sudah boleh kembali fokus kepada kerjaya seni dan perniagaan saya memandangkan siasatan pihak berkuasa pun sudah selesai.

"Kebenaran akan terbukti sama ada cepat atau lambat," demikian kata pelakon Aidil Aziz apabila dirinya itu akhirnya disahkan bebas daripada pertuduhan mengedar dadah jenis ganja seberat hampir 456 gram selepas sembilan bulan.



RENUNGAN, PERNAMPILAN DIPERTIKAI: "CERMIN DOSA SENDIRI DULU" - ISTERI HAFIZ HAMIDUN



Pengasas kepada MERVE Group Holdings Berhad, Joy Revfa Sofia yang tampil sebagai isteri kepada penyanyi Hafiz Hamidun bukanlah mudah buatnya apabila ada saja mata yang perhati.

Biarpun Joy nampak seperti wanita biasa yang lain, ada juga yang tidak senang dengannya, sampaikan gaya senyuman juga dipersoalkan.



20 May 2017

ISU TAMPAR DI DEPAN PM - ZED ZAIDI TELAH AMBIL TINDAKAN 'ON THE SPOT'



"Semua sudah diselesaikan on the spot. Mereka sudah meminta maaf dan memaafkan antara satu sama lain. Semuanya happy ending. Orang yang tidak datang memanglah tidak nampak.

"Semasa kejadian itu saya duduk di belakang dan menenangkan Mat Over dan David Teo. Saya sejukkan hati Mat Over dengan beri dia minum air sirap banyak-banyak, lepas tu saya pergi jumpa David yang ketika itu di tandas dan minta dia bersabar.

"David memang cara dia bercakap begitu, namun orang luar yang tidak rapat dengannya tidak tahu cara dia," demikian kata Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi atau nama sebenarnya Rozaidi Jamil berhubung isu ini.



JULAI DEPAN - ANIS AL IDRUS AKHIRI ZAMAN SOLO



Pelakon Anis Al-Idrus, 29, yang sebelum ini pernah gagal sebanyak dua kali dalam percintaannya dengan selebriti, akhirnya mengumumkan bakal berkahwin dengan Mohd Rafzan Nurhikmal Abdul Halim pada Julai depan.

Menurut Anis, perkenalan mereka sejak Januari lalu telah memberi keyakinan kepadanya menerima lamaran dan menjadi suri hati lelaki berusia 35 tahun itu.

Pemilik nama sebenarnya Sharifah Anis Syed Zainal ini berkata yang mereka sudah mengikat tali pertunangan pada Mac lalu dalam sebuah majlis sederhana.



TAK BOLEH HAMIL LAGI - ELYANA TEKAD MAHU CARI ANAK ANGKAT



Penyanyi Elyana yang sebelum ini mengalami komplikasi semasa mengandung telah menyebabkannya tidak dapat lagi untuk hamil.

Dek kerana itu, Elyana memberitahu yang beliau berhasrat untuk mengambil anak angkat dan jika ada peluang, beliau mahu mencari keluarga susah yang tidak mampu unutk menjaga bayi mereka untuk di ambil sebagai anak angkat.

"Saya nak mengandung tapi tak boleh dah. Saya sekarang nak cari anak angkat, sebab saya dah buang sebelah. Baru-baru ini saya gugur, bayi tersekat dalam tiub. Jadi Doktor buang tahun lepas.



19 May 2017

"PALING BERSALAH MODERATOR, TAK KAWAL KEADAAN DENGAN BAIK" - AFDLIN SHAUKI



Pelawak dan pengarah, Afdlin Shauki menerusi laman Facebook serta Instagram miliknya telah memuatnaik status mempersoalkan tindakan moderator iaitu Datuk Rosyam Nor.

Menurut Afdlin dalam status itu, Rosyam yang memburukkan keadaan dengan kenyataan "dia ni memang kurang ajar" yang merujuk kepada penerbit filem, Datuk David Teo yang ditampar pelakon veteran, Sulaiman Yassin atau Mat Over.

Dalam masa sama, Afdlin menganggap Rosyam gagal untuk mengawal keadaan dengan baik apabila kekecohan tersebut berlaku.



BILA NASSIER WAHAB DAPAT BANGLO SELEPAS GELARAN DATUK



Bagai mendapat durian runtuh!

Demikian kisah penyanyi Nassier Wahab yang mengakui terkejut apabila menerima dua kejutan pada tahun ini iaitu dianugerahkan Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk dan dihadiahkan sebuah banglo.

Menurut Nassier, dia dihadiahkan banglo tersebut kerana menjadi duta sebuah syarikat hartanah yang diterajui pelakon dan ahli perniagaan, Boy Iman.



DIMINTA MOHON MAAF SECARA TERBUKA: "SAYA TAK BIADAP" - DAVID TEO



"Kita menggesa David supaya memohon maaf secara terbuka kepada semua rakyat Malaysia kerana telah bersikap biadab di dalam program Perdana Menteri.

"Permohonan maaf ini perlu dilakukannya dalam tempoh tiga hari," kata Presiden Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara, Mejar (B) Razali Zakaria.

Jelasnya, tindakan penerbit filem, David Teo malam kelmarin jelas tidak menghormati Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang menganjurkan program untuk penggiat seni di kediamannya.



FOUZIAH GOUS & SUAMI BAKAL TIMANG ANAK KEDUA



Mimpi jadi kenyataan!

Demikian halnya dengan pelakon Fouziah Gous, 35, yang tidak menyangka mimpi suaminya, Zhafran Yusof yang melihat dirinya mengandung rupanya memberi petanda sekaligus berita gembira apabila disahkan doktor bahawa dia betul-betul berbadan dua.

Menurut Fouziah, pada mulanya dia tidak mengambil serius apabila suami bercerita tentang mimpi tersebut. Malah dia sendiri sejak kebelakangan ini ada bermimpi perkara yang pelik-pelik. Namun menganggap perkara itu sekadar mainan tidur.



18 May 2017

33 GAMBAR - AKSI HAFIZ HAMIDUN & ISTERI HONEYMOON DI TAIPEI



Baru-baru ini, pasangan Hafiz Hamidun dan Joy Revfa Sofia atau nama sebenarnya Siti Arifah Amin telah terbang ke Taipei bagi menikmati bulan madu mereka.

Untuk info, selain bercuti dan meluangkan masa berdua, mereka sebenarnya turut merakamkan saat-saat manis tersebut untuk sebuah program terbitan Astro berjudul 'Romantika'.

Hafiz yang merupakan finalis Gema Gegar Vaganza (GGV) itu berkahwin dengan Joy pada 1 Mei lalu di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.



HUBUNGAN AQASHA & ISTERI BAIK - TAK TERJEJAS DENGAN SPEKULASI & TUDUHAN



Sebelum ini, isteri kepada Aqasha iaitu Baizura telah membuat pendedahan dimana beliau mendakwa seorang pelakon wanita terkenal bermain cinta bersama suaminya.

Baizura memuatnaik perbualan mesra antara pelakon wanita tersebut bersama suaminya itu di laman Instagramnya. Pelakon wanita yang dikaitkan dalam isu ini ialah Rita Rudaini.

Hanya berdiam diri sebelum ini, Aqasha akhirnya tampil membuka mulut dan mengesahkan rumah tangga serta hubungannya dengan isteri berada dalam keadaan baik.



ISU TAMPAR DAVID TEO DI HADAPAN PM: "SAYA TAK MENYESALI TINDAKAN INI" - MAT OVER



"Saya tidak fikir apa yang saya lakukan keterlaluan kerana tindakan saya hanya untuk mengajarnya cara beradab terutama di hadapan pemimpin negara yang dihormati. Perdana Menteri menjadi tuan rumah acara ini.

"Saya tidak menyesali tindakan ini kerana bagi saya kerana Teo tidak menghormati kedudukan Rosyam bersama Perdana Menteri.

"Kita seharusnya sebagai rakyat Malaysia harus bersifat saling menghormati dan beradab," kata pelakon veteran dan pelawak, Sulaiman Yassin atau lebih dikenali sebagai Mat Over yang turut menjelaskan bahawa beliau berfikir terlebih dulu sebelum menampar penerbit filem, David Teo.



17 May 2017

AZRINAZ BAKAL JADI KOLUMNIS AKHBAR TEMPATAN



Bekas wartawan penyiaran TV3, Azrinaz Mazhar Hakim, 37, yang sudah lama menyepikan diri dari dunia penyiaran ini bakal kembali menempatkan namanya dalam bidang kewartawanan sebagai kolumnis akhbar tempatan.

Ini kerana akui Azrinaz, dunia kewartawanan dan penulisan tidak pernah pudar dalam jiwanya.

Biarpun tidak lagi aktif dalam bidang penyiaran, beliau turut meluahkan bahawa kerinduannya untuk beraksi di depan kamera sebagai wartawan tidak pernah luntur.



BIMBANG TAK DAPAT BERI KOMITMEN - ISMAIL IZZANI BELAJAR SECARA 'HOME SCHOOLING'



"Sebelum saya tampil dengan 'Sabar' saya sudah berbincang dengan ibu-bapa tentang pembelajaran saya dan home schooling adalah jalan terbaik," kata penyanyi baharu, Ismail Izza mengenai dirinya yang belajar secara home schooling sejak pertengahan tahun lalu.

Menurut Ismail, rutin hariannya mula padat dengan undangan nyanyian dan pada masa sama perlu memberi tumpuan kepada pelajaran.

Katanya lagi, beliau memilih untuk belajar dari rumah adalah kerana dirinya itu bimbang menimbulkan masalah seperti isu disiplin dan hilang tumpuan ketika belajar.



ABPBH 3.0: "PULANG AWAL ELAK 'DRAMA' " - NEELOFA NAFI KECEWA



Ramai tertanya adakah pelakon dan pengacara, Neelofa yang pulang lebih awal sebelum malam kemuncak ABPBH berakhir Ahad lalu itu sebenarnya kecewa dek kerana gagal mendapat gelaran 'Bintang Paling Popular' yang pernah dimenanginya pada tahun 2016.

Tidak mahu segala spekulasi liar mengenai isu tersebut, pemilik nama penuh Noor Neelofa Mohd Noor memberitahu tindakan beliau untuk meninggalkan majlis tersebut dengan lebih awal kerana ingin mengelakkan 'drama', sekali gus mencetuskan situasi kurang enak pada majlis berkenaan.



16 May 2017

DAPAT GELARAN DATUK: "PANGGIL JE NASSIER, SAYA TAK KISAH" - NASSIER WAHAB



Tahniah diucapkan buat penyanyi popular era 1980-an, Nassier Wahab, 55, apabila dirinya itu dianugerahkan Darjah Kebesaran Peringkat Kedua, Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk.

Nassier menerima gelaran Datuk oleh Pemangku Raja Pahang, Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah pada Istiadat Pengurniaan Darjah-Darjah Kebesaran Negeri Pahang Sempena Memuliakan Hari Ulang Tahun Keputeraan Sultan Pahang di Istana Abu Bakar semlam.

Kata Nassier, sejurus meneriman gelaran Datuk, dia mula menerima banyak panggilan dan mesej daripada kenalan terdekat mengucapkan tahniah.



MENGAKU AMBIL SYABU - MAMAT EXIST DIDENDA RM1,000



Mahkamah Majistret kelmarin telah menjatuhi hukuman denda RM1,000 keatas bekas vokalis kumpulan Exist, Mohd. Ali Kamarudin atau lebih dikenali sebagai Mamat, 39, selepas tertuduh mengaku bersalah mengambil dadah jenis syabu pada tahun 2011 lalu.

Majistret Noor Aisyah Ahmad menjatuhkan hukuman tersebut terhadap tertuduh setelah Mamat mengaku bersalah selepas pertuduhan dibacakan ke atasnya oleh jurubahasa mahkamah.

Mengikut pertuduhan, Mamat didakwa memasukkan dadah jenis methamphetamine (syabu) ke dalam badannya di pejabat Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru Utara, pada kira-kira pukul 3.30 petang, 21 Mac 2011.



DITEMANI BODYGUARD - JULIANA EVANS RASA KEKOK, CUBA BIASAKAN DIRI



"Pada mulanya saya tidak faham dan tidak suka ada orang ikut saya ke mana sahaja saya pergi, saya mahu bergerak bebas sendiri macam biasa.

"Tapi sejak berkahwin suami minta saya biasakan dengan perkara-perkara itu untuk keselamatan.

"Dia marah jika saya keluar seorang diri," kata Juliana Evans yang mengakui mula melalui kehidupan berbeza selepas bergelar isteri kepada Tengku Sharuffuddin Shah Tengku Sulaiman Shah Al-Hajj yang juga kerabat diraja Johor dan Selangor.



"TAK PERNAH TULIS NAMA SESIAPA" - FASHA SANDHA NEKAD KEMUKAKAN SAMAN MALU



Menerusi status terbaru yang dimuatnaik semalam, pelakon Fasha Sandha telah memberikan kenyataan akhbar dengan lebih awal kerana dirinya itu tidak merencana untuk mengadakan sebarang sidang media berhubung isu salah faham ini.

Biarpun pihak penganjur, Glass Go Media telah membuat permohonan maaf terbuka, nampaknya Fasha nekad untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Glass Go Media dan mana-mana pihak ketiga yang memalukannya.

Dalam masa sama, Fasha menjelaskan luahan beliau mengenai kejadian yang berlaku ketika acara fesyen Fenomena Aidilfitri 2017 tidak ditujukan kepada pihak tertentu seperti yang didakwa.



15 May 2017

BILA ASHRAF MUSLIM CURI TUMPUAN BAWA KEDUA-DUA ISTERI KE ABPBH 3.0



Malam Anugerah Bintang Popular BH edisi ke-30 (ABPBH 3.0), yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) semalam telah berlabuhkan tirainya.

Namun apa yang menarik perhatian ramai apabila Ashraf Muslim, 36, membawa dua orang isterinya, Noor Dayana Lokman dan Wan Sakinah ke malam ABPBH 3.0 buat julung kalinya.

Malah rata-rata netizen menyifatkan Ashraf cukup bertuah kerana diapit oleh isteri-isterinya pada malam berkenaan.



ISU SALAH FAHAM: PULANG BERCUTI, FASHA SANDHA AKAN BERI KENYATAAN



"Saya akan memikirkan terlebih dahulu mengenai kenyataan diberikan penganjur yang mahu bertemu dengan saya dan mengadakan sidang akhbar seperti apa yang dinyatakan.

"Maaf saya masih di Australia, dan saya belum boleh memberikan sebarang komen mengenai perkara terbabit.

"Saya akan memberikan kenyataan mengenainya selepas 18 Mei ini setelah pulang ke tanah air," demikian kata pelakon Fasha Sandha yang turut memberitahu beliau sudah dimaklumkan mengenai kenyataan daripada pihak penganjur terbabit.



ABPBH 3.0: FATTAH AMIN RANGKUL ANUGERAH 'BINTANG PALING POPULAR'



Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tak siapa yang tahu!

Demikian jugalah halnya dengan pelakon Fattah Amin, 26, apabila dinobatkan sebagai Bintang Paling Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 30 (ABPBH 3.0).

Kemenangan itu melayakkan Fattah membawa pulang hadiah utama, kereta Peugeot 408 e-THP bernilai RM150,000 tajaan Kumpulan Naza berserta trofi pada acara kemuncak yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).



14 May 2017

SELAMAT BERSALIN - 'MOHD ARIF ZIKRI', NAMA ANAK SULUNG MILA JIRIN



Tahniah diucapkan kepada penyanyi Mila Jirin, 29, dan suaminya, Isz Mustapha atas kelahiran anak sulung mereka yang selamat dilahirkan pada jam 9.45 malam kelmarin (12 Mei 2017).

Difahamkan, Mila melahirkan anak lelakinya yang diberi nama Mohd Arif Zikri dengan berat 2.78 kilogram itu secara pembedahan di sebuah hospital swasta.

Mila yang juga juara Akademi Fantasia musim ke-5 (AF5) itu berkata asalnya beliau mahu melahirkan secara normal.



BERHENTI BERLAKON - NORA DANISH AKUR PERMINTAAN SUAMI



Pelakon dan usahawan, Nora Danish, 36, akur dengan permintaan suaminya, Nedim Nazri yang mahu dia berhenti daripada bidang lakonan.

Nora berkata yang ia bersedia untuk meninggalkan kerjaya lakonan demi memberi keutamaan kepada keluarganya.

Bagaimanapun, pelakon yang dikenali dengan sitkom 'Puteri' ini berkata, tindakan yang akan diambil itu bukanlah secara drastik, sebaliknya, secara perlahan-lahan.



12 GAMBAR - SUASANA MAJLIS AQIQAH NUR AISHA, ANAK KEDUA ERIN MALEK



Pelakon Erin Malek dan suaminya, Farriz Fauzy semalam telah mengadakan majlis aqiqah buat anak kedua mereka yang bernama Nur Aisha.

Majlis yang diadakan secara sederhana itu telah dihadiri ahli keluarga, saudara terdekat, dan teman rapat pasangan ini.

Suasana majlis bertambah berseri-seri apabila terhias dengan tema floral dan juga busana warna ungu yang digayakan pasangan ini.



13 May 2017

BANYAK PALSU - SYAMSUL YUSOF BUKA AKAUN IG RASMI 'SYAIKHUL ISLAM'



"Sebenarnya niat ayah tak mahu buka IG untuk anak tapi terpaksa juga sebab banyak fake account yang muncul. So demi Syaikhul Islam ayah buatkan yang official @syaikhulislam2017.

"Mudah-mudahan iG ini dipenuhi dgn perkongsian kebaikan & dirahmati," kata pelakon dan pengarah filem, Syamsul Yusof yang telah membuka akaun rasmi Instagram (IG) untuk anaknya, Syaikhul Islam.



"KENAPA SAYA, SAMANLAH PIHAK PENGANJUR" - FASHA SANDHA BAKAL AMBIL TINDAKAN



Semua sedia maklum mengenai pelakon Nora Danish yang menfailkan saman terhadap Fasha Sandha selepas merasakan tuduhan yang dibuat aktres tersebut ke atas dirinya tidak berasas.

Nora dalam sidang akhbar yang sama itu turut memberitahu, beliau juga akan mengambil tindakan yang sama ke atas seorang penulis blog hiburan terkenal kerana menuduhnya menghalau pelakon tersebut daripada acara tersebut.

Bagaimanapun, Fasha yang kini sedang meluangkan masa dengan bercuti bersama dua orang anaknya itu sempat memuatnaik kenyataan balas berkenaan tindakan Nora yang telah pun memfailkan saman fitnah terhadapnya.



7 GAMBAR - ABBY ABADI BERSALIN ANAK KE-4 NOVEMBER DEPAN



"Saya minta pada ALLAH, seorang lagi sebelum umur 40 dan Alhamdullillah ALLAH izinkan. Mohon doa kalian semoga zuriat yang dikurniakan ini selamat & sihat sempurna hingga dilahirkan ye.

"PS: Awal hari tu, naluri saya rasa girl.... Suami pun excited kata girl juga. Tapi sejak kebelakangan ni, Saya dah confuse hihi.. Takpe pun, boy ke girl, saya terima dengan hati yang gembira tak terkata. Aminnn!!

"Tak dilupakan juga, pada sahabat-sahabat kesayangan yang masih berharap untuk berbaby, teruskan berdoa + berusaha.



ISU HALAU FASHA SANDHA - NORA DANISH FAILKAN SAMAN FITNAH



"Walaupun penganjur mengaku bertanggungjawab terhadap masalah ini, namun tindakan terburu-buru Fasha memuatnaik gambar berserta kapsyen di laman Instagramnya termasuk mengaitkan jenama pakaiannya telah meninggalkan impak negatif terhadap perniagaannya.

"Jadi, saya failkan saman terhadapnya kerana sikap melulunya membuat tuduhan," jelas pelakon Nora Danish dalam satu sidang akhbar yang diadakan semalam.

Menurut isteri kepada Nedim Nazri ini, tindakan memfailkan saman fitnah terhadap Fasha Sandha diambil selepas merasakan tuduhan yang dibuat aktres tersebut ke atas dirinya tidak berasas.



12 May 2017

DIDAKWA HALAU FASHA SANDHA: "BESOK AKAN TERBUKTI" - NORA DANISH



Semua mengetahui mengenai luahan Fasha Sandha yang mengatakan dirinya itu dihalau daripada sebuah acara fesyen gara-gara seorang selebriti yang enggan melihat kehadirannya di acara tersebut.

Malah selebriti tersebut mahu menarik diri daripada bekerjasama dengan pihak produk tekstil popular yang menganjurkan acara berkenaan jika Fasha ada pada malam tersebut.

Isu tersebut memang cukup hangat dan mendapat perhatian netizen yang rata-rata mengaitkan nama Nora Danish sebagai artis yang dikatakan tidak senang dengan kehadiran Fasha.



KENA HALAU DARI MAJLIS - FASHA SANDHA LUAH RASA BENGANG



Petang semalam di laman sosial milik pelakon Fasha Sandha telah menjadi kecoh dengan ribuan komen di atas satu kenyataan yang dikeluarkannya.

Menurut Fasha, dia telah dihalau dari sebuah majlis atas desakan satu lagi pihak lain yang mendakwa akan menarik diri jika Fasha terus ada di majlis berkenaan.

Mengikut turutan peristiwa yang dikongsikan oleh Fasha, jutawan kosmetik Nur Sajat telah memaklumkan mengenai permintaan satu pihak tersebut yang tidak mahu Fasha berada di majlis yang sama.



ISU DITAHAN KERANA GANJA - SOFI JIKAN TAMPIL NAFIKAN



Semalam berita mengenai pelakon Sofi Jikan ditahan pihak berkuasa dek kerana tersebar gambar kad pengenalan dan lesen memandu miliknya bersama daun kecil yang dipercayai sebagai ganja mula menjadi viral di media sosial.

Dalam sekelip mata nama Sofi menjadi bualan hangat dan dituduh terbabit dengan kes pengambilan ganja.

Tidak mahu namanya terus terpalit dengan berita palsu, Sofi telah tampil menafikan berita tersebut serta menjelaskan situasi sebenaryang berlaku.



11 May 2017

KISAH ARWAH ISTERI DATUK JALALUDDIN BUAT RAMAI TERSENTUH & SEBAK



Pada tanggal 5 November 2016, pelakon veteran Datuk Jalaluddin Hassan telah kehilangan sahabat, cinta hati, peneman hidupnya dan seorang isteri iaitu Datin Hashimah Aksan yang meninggal dunia akibat komplikasi pembedahan jantung.

Ketika jenazah Datin Hashimah dikebumikan, saat itu Datuk Jalaluddin tidak boleh lagi menahan air matanya. Sebagai seorang suami, Datuk Jalaluddin amat merindui isterinya.



6 FOTO - ISTERI SELAMAT LAHIRKAN 'BABY GIRL', NUBHAN KINI BERGELAR BAPA



Tahniah diucapkan kepada bekas bintang Akademi Fantasia musim ke-6 (AF6), Nubhan yang kini begelar bapa apabila isterinya, Afifah Hidayah Tawfek selamat melahirkan anak sulung mereka.

Difahamkan, isteri Nubhan melahirkan seorang bayi perempuan di Hospital Pakar KPJ Seremban semalam.

Berita gembira tersebut dikongsikan oleh Nubhan menerusi laman Instagram miliknya hari ini.



KINI HAMIL ANAK KE-4 - 'JAUH' SINGLE TERBAHARU VELVET AF4



Sudah lama kita tak mendengar berita mengenai Velvet Lawrence Aduk, 30, iaitu isteri kepada vokalis kumpulan Estranged, Richael Lawrence Gimbang, 35.

Tup-tup kini Velvet sedang hamil tujuh bulan anak keempat hasil perkahwinannya dengan Rich. Selain itu, Velvet turut tampil dengan single terbaharu berjudul 'Jauh' hasil cipta sendiri sepenuhnya setelah hampir lima tahun berehat.

Velvet mengakui bahawa lagu tersebut berkisarkan kehidupan peribadinya berhubung cinta dan perkahwinan dengan suami.



16 GAMBAR - SUASANA MAJLIS BABY SHOWER SHARIFAH SAKINAH



Pelakon Sharifah Sakinah yang bakal bersalin bila-bila masa ini telah mengadakan majlis baby shower termasuk majlis melenggang perut bertempat di kediaman keluarganya di Taman Melawati petang semalam.

Jika mengikut perkiraan doktor, Sakinah sepatutnya melahirkan anak sulungnya semalam, bagaimanapun masih belum ada tanda untuk isteri kepada Aliff Adha Jamil ini.



10 May 2017

DIANGGAP IKON POLIGAMI: "SAYA BELUM LAYAK"- ASHRAF MUSLIM



Kita semua mengetahui bahawa hidup berpoligami bukan suatu perkara mudah kerana seseorang suami itu bukan sekadar perlu berlaku adil terhadap pasangan namun harus bijaksana dan disiplin dalam mengemudi rumah tangga.

Maka dari itu ramai yang menggangap pelakon Ashraf Muslim, 35, sebagai ikon poligami apabila dia dilihat berjaya menggemudi rumah tangganya dengan baik bersama dua orang isterinya.

Bagaimanapun bagi Ashraf, dia merasakan dirinya itu belum lagi layak untuk dianggap sebagai ikon poligami.



GARA-GARA FOTO MATERNITY 'UNIK' - SYATILLA MELVIN DIKECAM



Semua sedia maklum yang isterinya kepada Shaheizy Sam, Syatilla Melvin pagi semalam telah selamat melahirkan anak sulung mereka.

Sebelum bersalin, Syatilla telah mengabadikan saat-saat indah dengan cara melakukan maternity shoot yang unik berbanding artis lain iaitu berfoto dalam tub mandi.

Bagaimanapun, foto maternity shoot yang dikongsikan Syatilla itu mendapat reaksi berbaur di laman sosial miliknya.



TAHNIAH - ISTERI AZWAN KOMBOS, EZZATY ABDULLAH SAH HAMIL



"Pada mulanya saya rasa pelik mengapa sudah 45 hari tidak datang haid. Saya tidak mahu berharap yang saya hamil kerana sebelum ini saya pernah kecewa.

"Saya beritahu Azwan tentang itu dan dia minta saya buat pemeriksaan terlebih dahulu. Alhamdulillah keputusan positif saya yang saya hamil," kata isteri kepada Azwan Kombos, Ezzaty Abdullah yang mengesahkan dirinya kini sedang hamil sembilan minggu.



09 May 2017

ANAK SELAMAT DILAHIRKAN - SAM & SYATILLA KINI BERGELAR IBU BAPA



Alhamdulillah... tahniah diucapkan buat pasangan pelakon Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin apabila cahaya mata sulung mereka selamat dilahirkan hari ini.

Berita gembira tersebut dikongsikan oleh pasangan ini menerusi laman Instagram milik masing-masing.

Perkongsian tersebut mengundang rasa teruja di kalangan peminat pasangan sama cantik sama padan ini.



"TERPAKSA HIBURKAN ORANG KETIKA AYAH KRITIKAL" - DZAWIN



Meskipun mengetahui ayahnya sedang kritikal di hospital, peserta solo Maharaja Lawak Mega 2017 (MLM 2017) iaitu Dzawin mengakui dirinya terpaksa meneruskan persembahan.

Ini kerana kata Dzawin, dia tidak mahu menghampakan peminat yang hadir serta dirinya yang terikat dengan kontrak.

"Pengalaman paling sedih bergelar seorang pelawak adalah saya harus menghiburkan orang ramai meskipun ketika itu ayah saya sedang kritikal di Hospital.



15 GAMBAR - SEKITAR 'BABY SHOWER' KEITH FOO & KIM RAYMOND



Bakal menimang cahaya mata sulung perempuan Julai depan, majlis baby shower bagi pasangan Keith Foo dan Kim Raymond telah diadakan kelmarin.

Majlis yang berlangsung secara sederhana itu dianjurkan oleh Tiffany & Co. untuk pasangan sama cantik sama padan ini.

"Thank you so much, Tiffany & Co. for having such a lovely baby shower for Us. Baby Kimchi is such a lucky girl," kata isteri Keith di IGnya

"It was such a dreamy day yesterday (7 Mei), never thought I would have a Tiffany baby shower.



DIDAKWA 'BUAT HAL' LAGI - SITI NORDIANA AKUI TERKILAN



Penyanyi dan pelakon Siti Nordiana atau Nana, 33, mengakui terkilan apabila dirinya itu didakwa buat hal lagi kononnya sengaja datang lambat ke lokasi sebuah penggambaran dan meminta untuk didahulukan temubual.

"Saya sedikit terkilan kerana sebagai artis saya sedaya upaya ingin memberi sokongan kepada program-program tempatan. Namun tidak sangka pula lain jadinya," katanya.

Kata penyanyi lagu 'Terus Mencintai' ini, tuduhan tersebut secara tidak langsung boleh memberi persepsi buruk terhadap disiplin dirinya.



08 May 2017

MATERNITY SHOOT - COMELNYA SYATILLA BERPOSING DALAM TUB MANDI



Mungkin disebabkan terlalu teruja menantikan kelahiran anak sulung, pasangan pelakon Shahiezy Sam dan Syatilla Melvin telah mengabadikan saat-saat indah sebelum bergelar ibu dengan cara melakukan maternity shoot yang unik berbanding artis lain.



GGV: NETIZEN MUAK LIHAT 'DRAMA LAKONAN' - MUNIF HIJJAZ TAMPIL JELASKAN



Semua mengetahui mengenai salah satu peserta program Gema Gegar Vaganza (GGV) iaitu Hijjaz yang sering membuatkan penonton sebak dengan persembahan yang ditampilkan setiap minggu.

Bagaimanapun, persembahan Hijjaz pada minggu lalu telah dikritik oleh seorang netizen yang muak dengan 'drama lakonan' yang dipertontonkan oleh kumpulan itu setiap minggu.

Kami yakin hanya segelintir netizen sahaja yang berpendapat sebegini. Rata-rata mereka yang menonton GGV suka dengan konsep persembahan Hijjaz pada setiap minggu.



14 FOTO - SEKITAR MAJLIS HARI LAHIR ANAK-ANAK LINDA RAFAR & SYED AIMAN



Pasangan Linda Rafar dan Syed Aiman semalam telah mengadakan majlis hari lahir untuk anak-anak mereka iaitu Syed Aqiib 9 tahun, Syed Ariiq 6 tahun, Syed Aliif 1 tahun.

Majlis yang diadakan di Rocky BaseCamp Rock Climbing - SA itu berlangsung secara sederhana tetapi meriah.

Selamat hari lahir dan semoga adik-adik ini sentiasa bahagia disamping keluarga, menjadi anak-anak yang soleh dan sentiasa dilindungiNya. Amin.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...