11 August 2026

TAK BERK£CIL HATI - NORREEN ENGGAN 'HEMBUS' BALIK KEC4MAN, SANGKA BAIK SETIAP TEGURAN : "SAL4H TETAP SAL4H... SELAGI BENDA ITU BUKAN FITN4H, AKU MAAFKAN SAHAJA KORANG SEMUA"



"Sekarang ini saya lalui saja kehidupan ini sebab apa pun saya buat semunya hanya untuk keluarga, suka atau tidak orang tetap akan bercakap mengenai keburukan kita.

"Benda soal tudung ni saya tidak boleh puaskan hati semua pihak, perkara yang sal@h tetap sal@h, cumanya saya tahu diri sendiri macam dan harap jadi lebih baik masa akan datang.

"Mengenai teguran atau krit1kan soal tudung tu saya tak nak bal@s balik, terima saja apa yang mereka (netizen) nasihatkan kepada saya malah ada juga yang tegur depan-depan soal tudung ni."

Demikian ujar pelakon Norreen Iman atau nama penuhnya, Norreen Iman Abdullah, 32, di mana akuinya, ada segelintir individu yang menegurnya secara bersemuka mengenai penampilannya yang kini tidak lagi bertudung.

Dalam pada itu, Norreen berkata, dia dikec@m disebabkan berpenampilan tidak bertudung ini menerima teguran tersebut dengan hati terbuka dan enggan membal@s atau melaw@n setiap krit1kan yang diberikan.

Tuturnya lagi, dia juga memaafkan mana-mana pihak yang melemp@rkan kata-kata neg@tif terhadapnya di media sosial, selagi krit1kan berkenaan tidak melibat tuduhan fitn@h.

Klik untuk gambar besar

Disamping itu, jelas Norreen, dia tidak berasa ters1nggung mahupun mar@h dengan pelbagai kec@man yang dilont@rkan, sebaliknya reda memandangkan dia sendiri yang membuka ruang kepada umum untuk memberikan pandangan.

"Aku tidak berk£cil hati apabila orang kec@m atau bvli dengan apa yang aku muat naik di media sosial. Orang akan terus bercakap berdasarkan apa yang mereka lihat dan dengar, dan mereka nampak sebab aku yang buat hantaran itu.

"Tetapi apa sahaja yang korang cakap pasal aku, ia tidak akan menentukan siapa diri aku. Jangan risau! Selagi benda itu bukan fitn@h, aku maafkan sahaja korang semua.

"Masing-masing guna Thr£ads ini untuk melepaskan am@rah, menghabiskan masa, hiburan dan info. Jadinya, aku tak mar@h pun. Kelakar juga aku tengok diri sendiri sampai jadi 'meme'," katanya menerusi satu hantaran di aplikasi Thr£ads pada Selasa.

Malah, kata Norreen lagi, dia enggan berasa runs1ng mengenai kec@man tersebut memandangkan sudah lama berkecimpung dalam dunia media sosial.

"Perjalanan aku bermula dalam industri ini pun menerusi media sosial. Ada orang suka kandungan aku, mereka ketawa, ada yang menyamp@h dan ada yang rasa terlalu 'cr1nge'. Aku okay sahaja dengan perkara itu.
"Korang semua ini penyaksian nyata dalam hidup aku dan mungkin sesetengah daripadanya jadi penceritaan yang seronok dalam perjalanan aku.

"Walaupun ada yang benci atau menyamp@h, maaf ya kita tidak kenal antara satu sama lain. Jadi tenangkan diri dan bersabar," ujarnya.

Selain itu, Norreen turut mengakui, sifat dirinya kini sudah jauh berubah berbanding dahulu yang sentiasa lantang dan gemar membal@s semula krit1kan netizen secara kas@r.

Jelasnya, dia tidak mahu lagi bertindak sedemikian dek kematangan usia serta keutamaan terhadap keluarga dan kesihatan ment@l. "Kalau Norreen yang dulu, memang aku 'hembus' balik orang yang kutuk aku. Itu dululah, sekarang tidak lagi.

"Di fasa sekarang memandangkan aku pun dah capai usia 30-an, aku ada dua orang anak untuk dijaga, ibu tercinta untuk disayangi, diri sendiri untuk diutamakan, ment@l yang kena jaga dan pegangan agama yang nak dikekalkan.

"Semua perkara ini jauh lebih penting daripada aku kena fikir apa orang cakap pasal aku," tuturnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.