26 February 2011

NOSTALGIA SHAHIR...

Umum mungkin sudah sedia maklum tentang Bekas juara Akademi Fantasia 8 (AF8), Ahmad Shahir Zawawi atau Shahir, yang dipercayai menghidap kanser hati selepas dia membuat pemeriksaan kesihatan pada tahun lalu. Menurut Shahir, penyakitnya itu dikesan selepas sampel darahnya melalui sembilan jenis ujian dan salah satu hasil ujian mendapati bahagian hati Shahir mengalami masalah.

"Ketika itu saya ditahan di wad Hospital Az-Zahra, Bangi, Selangor selama dua hari akibat tekanan darah rendah. Tak sangka pula selepas membuat ujian, keputusan itu pula yang saya peroleh.

"Bagaimanapun, saya telah membuat ujian darah yang sama di hospital lain untuk mendapatkan pengesahan sebenar tentang penyakit tersebut dan Alhamdulillah, selepas diperiksa, penyakit saya ini belum sampai ke tahap serius.

"Mungkin kerana masalah pemakanan serta tekanan membuatkan kesan terhadap hati saya. Setakat ini saya masih lagi membuat pemeriksaan lanjutan dan keputusan baru akan diketahui pada minggu depan," katanya.
Tambah Shahir, gara-gara penyakit tersebut, dia mengambil langkah untuk berehat seketika daripada sebarang publisiti serta persembahan nyanyian pada tahun lalu.

"Bila saya perlukan ruang untuk berehat, timbul pula cerita yang saya tidak berdisiplin dan menghilangkan diri, semua itu adalah tidak benar.

"Sampaikan saya terpaksa menunjukkan surat doktor kepada beberapa pihak untuk memberikan penjelasan kerana saya enggan menimbulkan spekulasi," ujarnya dipetik sebagai berkata.

Istimewa di myartis, jom kita lihat nostalgia Shahir ketika dia masih berhingus sebelum meraih populariti seperti sekarang. Semoga ada sesutau yang dapat kita pelajari daripada Shahir sebagai pendorong kejayaan hari esok


Klik untuk imej besar...


Shahir ketika menyertai kumpulan Saujana


Shahir ketika menyertai kumpulan Saujana



Kecil-kecil sudah banyak terima hadiah..


Ketika masih di Tadika...




GAMBAR2 LAIN... SILA KLIK DI SINI...




(\__/)
(='.'=)
(")_(")
www.myartis.com 2011

No comments: