23 May 2018

BELUM DIKURNIA ZURIAT - HAZAMA & ISTERI REDHA


"Apabila melihat orang lain yang kahwin lambat daripada saya, tetapi sudah ada anak, saya akui agak cemburu.

"Saya selalu bertanya pada diri bila pula giliran saya. Saya gembira untuk mereka. Mungkin belum rezeki saya dan isteri.





"Memang sedih, tapi saya sudah dimaklumkan mengenai keadaan isteri apabila tiub fallopio sebelah kirinya perlu dibuang, jadi peratusan untuk hamil semula agak sukar.

"Kalau ada pun, kemungkinan untuk gugur semula boleh terjadi kerana bukaan tidak bagus," kongsi penyanyi Hazama yang mengakui timbul perasaan cemburu setiap kali melihat orang lain yang sudah mempunyai anak.

Bagaimanapun, penyanyi lagu 'Relakan Jiwa' itu dan isteri, Genervie Kam redha dengan apa yang dilalui mereka ketika ini.

Klik untuk gambar besar


Menjelaskan bahawa apa yang dilalui mereka ketika ini ada hikmahnya, Hazama sangat memahami bahawa isterinya memang inginkan cahaya mata lebih-lebih lagi usianya kini sudah 38 tahun.

"Bagi menjaga dan menyenangkan hati isteri, saya selalu cakap Allah sengaja tidak berikan anak lagi kerana inginkan kita ada kualiti masa bersama sebagai suami isteri”

"Memang ada cara lain untuk dapatkan anak seperti teknik IVF, tetapi saya tak nak ke arah itu dulu. Kalau boleh nak cuba cara normal juga.



"Lagi satu, saya beranggapan sudah tiba masanya kena betulkan diri dulu. Mungkin baru ada rezeki," katanya.

Pasangan yang sudah berkahwin mana yang tidak mahukan cahaya mata dan begitu juga dengan Hazama dan isterinya.

Apapun, keluarga kedua-dua belah pihak tidak pernah mendesak serta memahami situasi yang berlaku. Sama-samalah kita doakan agar urusan Hazama dan juga isteri untuk mendapat cahaya mata dipermudahkan.










www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: