12 July 2020

FAYE KUSAIRI SAHKAN HAMIL ANAK KEDUA, ALAMI ALAHAN TERUK



Pelakon Faye Kusairi, 33, mengesahkan yang dia kini hamil anak kedua. Biarpun sedang hamil empat bulan, Faye tetap aktif dengan dunia lakonan, apatah lagi aktiviti penggambaran dibenarkan semula sejak 10 Jun lalu. Faye atau nama sebenarnya, Dayangku Faratiwan Adnil Awang Kusairi berkata, tiada alasan buatnya menolak tawaran lakonan biarpun sedang berbadan dua.



"Alhamdulillah, saya kini hamil anak kedua. Bagaimanapun, saya tetap bekerja apabila terbabit dengan penggambaran drama Keluarga Pasar siaran RTM. Sebelum ini, saya baru menyelesaikan penggambaran drama bersiri, '7 Hari Mencintaiku 2' yang kini sedang disiarkan menerusi slot Akasia, TV3.

"Jujurnya, saya mengalami alahan lebih teruk, berbanding hamil anak pertama. Bagaimanapun, mujurlah ketika fasa trimester pertama dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), jadi saya duduk di rumah berehat sahaja.

Klik untuk gambar besar

"Saya hanya kembali bekerja apabila aktiviti penggambaran dibenarkan. Keadaan saya bertambah baik, tetapi bohonglah jika cakap tak penat. Penat juga, tetapi tidaklah teruk sangat. Semuanya baik-baik sahaja ketika penggambaran," katanya.

Mengulas kerjaya seni yang agak perlahan, pelakon yang melonjak populariti menerusi drama 'Istikharah Cinta' itu berkata, dia tidak menyepikan diri atau memilih tawaran lakonan, sebaliknya belum ada rezeki naskhah yang menonjolkan dirinya.


"Saya masih berlakon, cuma belum ada naskhah yang 'outstanding' yang membuatkan penonton nampak saya. Saya juga tidak merajuk seperti yang diperkatakan, cuma jadual agak padat dengan perniagaan yang diusahakan sejak April, tahun lalu. Ada sahaja tawaran lakonan yang diterima dan saya tak pernah pilih naskhah. Jika tawaran bersesuaian dengan jadual, saya terima. Jika tidak, saya terpaksa tolak," jelasnya.

Isteri kepada pengarah, Azmi Hatta itu berkata, dia sibuk menguruskan perniagaan produk Aura Kasih, sejak tahun lalu: "Disebabkan itu, saya banyak mengembara ke Brunei Darussalam dan Singapura untuk tujuan mempromosi.

"Alhamdulillah, orang sudah mula kenal, jadi saya tak banyak terbang ke sana sini, jadi bolehlah mengambil banyak tawaran lakonan," kata Faye yang berkahwin dengan Azmi pada 9 April 2017 dan dikurniakan cahaya mata lelaki, Alif Azmi yang kini berusia dua tahun.




www.myartis.com / Sumber & foto: Berita Harian & Instagram Faye Kusairi


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: