21 November 2020

TAKZIAH - PAK LAH CECUPAK KEMBALI KE RAHMATULLAH



Pelakon dan pelawak, Pak Lah Cecupak atau nama sebenarnya Nor Affendi Nurdin, 53, dilaporkan telah meninggal dunia pada jam 11.07 pagi tadi di Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu.

Pak Lah disahkan menghidap barah usus tahap empat sejak Julai lalu. Isteri Allahyarham, Rohamiza Ali, memberitahu, sebelum menghembuskan nafas terakhir, suami sempat berbual biarpun pertuturannya tidak jelas.

"Ketika itu, saya hanya mengiyakan dan mengangguk. Arwah dimasukkan ke hospital sejak tiga hari lalu. Sejak sakit, arwah kerap berulang alik ke hospital. Doktor mengesahkan barah usus dihidap suami sudah merebak ke hati. Saya dan anak reda dengan dengan takdir ini," katanya.

Rohamiza berkata, jenazah suami dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Wakaf Tengah, Kuala Terengganu, selepas Asar. Sepanjang perkahwinan Allahyarham dan Rohamiza, mereka dikurniakan tiga anak.

Terdahulu, media melaporkan tahap kesihatan arwah Pak Lah yang perlu menjalani rawatan kimoterapi sebanyak 12 kali. Sepanjang rawatan, pergerakan arwah agak terbatas dan memerlukan bantuan kerusi roda selain sukar membuang air besar.

Pak Lah pernah bekerja dengan organisasi dikenali sebagai Kampung Karyawan Koloni Amanjaya, People Of Remarkable Talents (PORT) di Ipoh, Perak, sebagai pencipta lagu.


www.myartis.com / Sumber: Berita Harian

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: