28 January 2014

ANAK IBNOR RIZA, BAKAL PENYANYI K-POP DI KOREA



Jika bapanya seorang penyanyi popular era 80-an, dia pula kini berjaya menjadi penyanyi K-Pop. Demikianlah nasib yang menyebelahi anak Ibnor Riza, 52, iaitu Putri Norizah, yang menang tempat kedua program realiti K-Pop Star Hunt sabtu lalu sekaligus berjaya mengikat kontrak dengan pengurusan artis Korea terkenal CJ E&M.

Malah tidak mustahil untuk Putri melangkah lebih jauh seperti penyanyi Malaysia yang lain iaitu Yuna dan Shila Amzah yang telah berjaya mencipta nama di luar negara.

Klik gambar untuk size besar




"Jika dia kalah pun saya tidak terkejut kerana ini bukan kali pertama dia menyertai pertandingan seperti ini malah ia adalah cubaan ketiga dia memasuki program tersebut.

"Ternyata sikap tidak berputus asa akhirnya membuahkan hasil yang positif," katanya dipetik sebagai berkata.



Untuk info, pertandingan akhir program realiti tersebut telah diadakan di Singapura. Ketika itu, Putri menyampaikan dua buah lagu iaitu There is No Love nyanyian asal penyanyi Korea, Gummy dan sebuah lagu berbahasa Inggeris daripada Leona Lewis berjudul Homeless.

Meskipun tewas kepada peserta Taiwan Andy Su, yang menyampaikan lagu popular kumpulan G-Dragon, namun Ibnor yakin anaknya boleh pergi lebih jauh dalam bidang muzik.



"Saya sering beritahu dia supaya jangan cepat berputus asa dalam melakukan sesuatu dan saya lihat dia selalu cuba memperbaiki diri dan meminta pandangan saya mengenai persembahannya," katanya yang tidak keberatan untuk melepaskan anaknya ke Korea Selatan mengejar cita-cita.

"Selain Psy, juri lain pada pertandingan akhir itu adalah penyanyi Lee Seung-chul dan Baek Ji-muda. Komen yang mereka berikan cukup membuatkan saya berasa rendah diri.



"Saya tidak pernah mengimpikan untuk menang tetapi hanya ingin mencabar diri melakukan sesuatu yang di luar kemampuan saya dan saya berjaya melepasi halangan itu," ujar Putri pula dipetik dari Mstar.

Bagi yang belum tahu, K-Pop Star Hunt 3 adalah sebuah program pencarian bakat dari seluruh rantau Asia termasuk Hong Kong, Singapura, Filipina, Taiwan, Thailand dan Indonesia untuk dididik menjadi bintang K-Pop.



Putri dipilih untuk mewakili Malaysia bersama seorang lagi peserta iaitu Ryan Thoo, 23, selepas berjaya dalam satu uji bakat di Kuala Lumpur tahun lalu.

Kedua-dua mereka telah diterbangkan ke Seoul untuk menjalani latihan di bawah syarikat rakaman, FNC Entertainment yang menguruskan bintang K-Pop iaitu CN Blue dan FT Island.



Putri adalah salah satu daripada empat finalis yang terselamat bersama-sama dengan Any termasuk Stephanie Koh, 21, (Singapura) dan Siriburee Chananan, 18 (Thailand).

Untuk rekod, pada pertengahan 2013, Putri yang menetap di Brunei telah berkahwin dengan Kino Takamura.


GAMBAR2 LAIN:

Saat bahagia ketika diijabkabulkan





















Baca juga:

         ______________________________________



No comments: