12 March 2015

LEPAS KES TIPU, TEGAR MENGAKU BEKAS PENGURUS DERA CARA SEKSUAL



Selepas isu ditipu oleh pengurusnya baru-baru ini, timbul pula isu baru apabila penyanyi indonesia, Tegar, 13, mendakwa diganggu secara seksual oleh bekas pengurusnya itu.

Menurut laporan media Indonesia, Tegar telah membuat aduan kepada Komisi Nasional Perlindungan Anak (Komnas Pa) iaitu sebuah badan yang melindungi hak kanak-kanak di negara tersebut.

"Dia memaksa saya tidur dengan hanya memakai seluar dalam sahaja, menemani saya ketika mandi dan beberapa lagi perkara yang lain.

Klik gambar untuk size besar




"Di hotel setiap kali saya mau tidur pakai kolor nggak boleh. Kata Kak Arif kolornya lagi kotor. Jadi tidur pakai celana dalam. Dia ikut-ikutan juga pakai celana dalam. Kalau saya tidur suka deket-dekat, (maaf) nempel di dubur tegar. Setiap Tegar mau mandi dia juga nemenin," jelas penyanyi itu dipetik sebagai berkata.

Bukan setakat gangguan seksual, malah beberapa barangan peribadi penyanyi itu seperti gitar, laptop dan kamera turut dilarikan oleh bekas pengurus yang bernama Muhammad Arif Dollah itu.

Kasihan juga mendengar luahan hati Tegar yang sememangnya memerlukan pembelaan sewajarnya. Harapan kita, semoga Tegar akan kembali aktif seperti sediakala dan mampu mengubah kembali nasibnya yang malang sebelum ini.







Sumber: MH



         ________________________




No comments: