21 July 2015

NABIL AHMAD MOHON MAAF - AZWAN ALI BALAS DENGAN KATA-KATA KESAT



Artis kontroversi Azwan Ali atau lebih dikenali sebagai Diva AA telah memaki hamun pelawak dan pengacara Nabil Ahmad menerusi akaun twitternya. Punca Azwan bertindak demikian dipercayai kerana Nabil tidak menegur dirinya di KLIA sewaktu pulang dari mengerjakan umrah.

Meskipun dimaki hamun dengan kata-kata kesat, namun Nabil bertindak memuat naik status memohon maaf terhadap Azwan. Tindakan Nabil ini dipuji ramai kerana bersikap profesional dalam menangani kontroversi seperti ini.

Klik gambar untuk size besar




"Saya sebenarnya tidak nampak kelibat dia pun di Jeddah sampai ke KLIA. Jadi, bagaimana saya hendak menegur beliau kerana saya tak nampak pun dia (Azwan)?

"Tak pernah lagi saya tak menegur orang kalau sudah nampak depan mata. Saya malas nak melayan isu ini dan kalau boleh hendak menjauhkan diri daripada perkara negatif.

"Lagipun saya baru pulang dari rumah Allah, malaslah hendak bergaduh. Oleh itu, saya memilih untuk memohon maaf di Twitter. Saya rasa tindakan itu paling tepat untuk dilakukan oleh saudara Islam kepada saudara Islam," ujar Nabil dipetik sebagai berkata.



Namun begitu permohonan maaf Nabil kepada Azwan ini agak sia-sia kerana maaf tersebut cuma diendahkan dan dibalas dengan maki hamun.

Sementara itu, Nabil turut meluahkan rasa gembiranya kerana berjaya menjejakkan kaki ke Tanah Suci selama tempoh 10 hari.

Baginya, pengalaman 10 hari di Tanah Suci itu sangat berharga dan sukar untuk diungkap dengan kata-kata.



"Alhamdulillah, saya berjaya menunaikan umrah untuk tempoh 10 hari. Pengalaman berada di sana begitu menakjubkan dan saya bersyukur kerana dipanggil menjadi tetamu ke rumah Allah.

"Keadaan agak sibuk di sana kerana orang berkejar untuk malam Lailatul Qadar. Kenangan beribadat untuk 10 malam terakhir itu memang tak dapat saya lupakan.

"Pada mulanya saya risau juga hendak meninggalkan isteri dengan dua orang anak saya. Kami pun tak pernah berenggang namun semuanya berjalan dengan lancar," jelasnya.

Sumber: BH



         ________________________




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...