28 March 2017

SERING DIGANGGU JEJAI - FASHA SANDHA FAILKAN PERINTAH INJUKSI



Beberapa kali tidak kira masa diganggu, membuatkan Fasha Sandha tidak tahan sehingga memfailkan perintah injuksi untuk menghalang bekas suaminya, Rizal Ashram Ramli (Jejai) daripada terus menganggu kehidupan dan privasinya.

Menerusi permohonan itu, Fasha memohon Mahkamah Tinggi Syariah menghalang Jejai menganggunya secara percakapan, termasuk mesej atau laman sosial.

Selain itu, Fasha turut memohon untuk mendapatkan perintah mahkamah supaya menghalang Jejai daripada menceroboh privasinya sama ada secara bersendirian mahupun ditemani keluarga. Bagaimanapun mahkamah memerintahkan kes itu didengar dengan kehadiran dua belah pihak.

Klik untuk gambar besar




"Walaupun mahkamah berpuas hati dengan afidavit yang difailkan pemohon namun adalah lebih adil mahkamah memberi peluang kepada responden sendiri untuk menjawab semua dakwaan," kata Hakim Syarie, Muhammad Abdul Karim Wahab.

Dalam masa yang sama, Fasha turut memohon notis tunjuk sebab terhadap Jejai mengenai perlantikan pemegang amanah terhadap sebuah kediaman di Ampang selepas beliau gagal mematuhi perintah mahkamah untuk menandatangani surat ikatan pemegang amanah. Dengan itu pihak mahkamah menetapkan 17 April ini bagi sebutan kes semula.

Terdahulu, Fasha pernah membuat laporan polis mengenai tindakan Jejai yang sering menceroboh kediamannya tanpa kebenaran.Manakala pada awal Mac lalu, Fasha yang tidak tahan lagi dengan perangai jejai mendedahkan tindakannya yang sering menghubunginya berulang kali.






Sumber: mStar
Foto: Fasha Sandha IG



         ________________________





No comments: