19 July 2017

KERINDUAN ISTERI MENDENGAR SUARA MUS MAY TERUBAT



Hampir dua minggu berada dalam keadaan koma, akhirnya vokalis kumpulan May, Mus atau nama sebenarnya Mustaffa Din bersuara.

Perkara tersebut telah mengubat rasa rindu isterinya, Suraya Bahari untuk mendengar suara suaminya selepas sekian lama.

Suraya memberitahu walaupun butiran percakapan Mus masih belum jelas namun dia sangat bersyukur.





Kata Suraya lagi, perkara pertama yang ditanya oleh Mus ketika sedar ialah tentang keadaan dirinya dan dia terpaksa menjelaskan keadaan sebenar kepada Mus.

"Hari kesepuluh (15 Julai 2017) Mus di ICU, alat bantuan pernafasan sudah dikeluarkan... dalam keadaan mamai, Mus cuba untuk bercakap.

"Perkara pertama dia tanya 'pasai apa dengan dia' (kenapa dengan dia) dan saya jelaskan keadaannya yang tidak sihat dan dia mengangguk kepala.

"Walaupun butiran katanya tidak berapa jelas tetapi saya bersyukur sangat kerana sudah lama tak mendengar suaranya," tulisnya dalam entri di Facebook.

Klik untuk gambar besar


Mus yang diletakkan dalam keadaan koma sejak 3 Julai lalu akibat demam panas mula sedar sepenuhnya pada 12 Julai lalu dan keadaannya beransur pulih.

Hasil pemeriksaan mendapati Mus mengalami antibodi badan yang lemah dan kekurangan enzim dalam darah.

Penyanyi lagu 'Sendiri' itu menjalani rawatan dikenali sebagai plasma exchange bagi meningkatkan sel darah merah dalam badan.



Dalam pada itu, Suraya dalam entri berlainan pula memberitahu Mus masih lagi ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Ampang untuk pemantauan agar dia benar-benar pulih.

Bagaimanapun katanya, Mus menunjukkan perkembangan baik apabila sudah boleh minum dan makan walaupun dalam kuantiti sedikit.

"Mus sudah boleh makan sikit cuma kesan dari ubat yang dimasukkan semasa di ICU membuatkan dia berada dalam keadaan mamai lagi.

"Tetapi Alhamdulillah perkembangannya semakin baik setiap hari," tulisnya.


www.myartis.com / Sumber: mStar & Mus May Facebook




         ________________________





No comments: