27 July 2018

ISU 'DIGAM' STESEN TV: "JUJUR MEMANG TAK TAHU" - ALYAH


"Soal digam oleh stesen televisyen, jujurnya memang saya tidak tahu menahu tetapi kebelakangan ini memang kurang mendapat liputan atau jemputan bagi menjayakan program TV.





"Sebelum ini kalau diundang, saya pasti akan memberikan kerjasama sepenuhnya kerana belum pernah lagi saya tolak sekiranya dipanggil untuk muncul dalam mana-mana program," kata penyanyi Datin Alyah yang tidak mengetahui dakwaan kononnya dia digam daripada mengadakan sebarang persembahan di stesen televisyen tempatan.

Bagaimanapun kata Alyah atau Noor Hasliah Abu Hassan, 37, dia sedar kurang menerima undangan bagi menjayakan mana-mana program hiburan sejak kebelakangan ini.

Alyah kononnya tidak mendapat undangan di stesen televisyen tempatan kerana dikatakan terkena tempias akibat kelantangan suaminya Datuk Ramli MS mengkritik beberapa stesen TV sebelum ini.

Klik untuk gambar besar


Dalam pada itu, Alyah berkata, dia tidak mengetahui punca sebenar mengenai situasi menimpanya itu sejak awal tahun ini.

Namun katanya, dia tidak pernah berfikiran negatif terhadap situasi itu namun sekiranya benar dia digam, ia adalah hak sesebuah stesen televisyen.

"Saya mula kurang mendapat undangan sejak awal tahun lagi namun sepanjang tempoh itu saya tidak pernah berfikir negatif dan menganggap ia peluang untuk saya memperbaiki diri.



"Jika benar saya digam oleh mana-mana stesen televisyen, saya tidak dapat berbuat apa-apa kerana itu adalah hak mereka," jelasnya.

Tambah Alyah lagi, walaupun berasa kecewa tetapi dia percaya kepada rezeki dan sekiranya tidak diundang maka dia menganggap itu bukan rezekinya.

"Alhamdulillah meskipun jarang muncul di televisyen tetapi persembahan pentas saya masih berjalan. Sepanjang hidup takkan kita nak orang sanjung kita saja... Ada waktu kita kena dapat pengajaran juga," tuturnya.

Dalam perkembangan lain, Alyah menampilkan kelainan apabila melancarkan muzik video bagi single terbaharunya berjudul 'Jutaan Purnama' di sebuah resort berlatarbelakangkan gunung batu kapur yang unik, di Keriang Hill, Kedah.


www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: