12 March 2019

ERMA FATIMA AKUI HANYA 10 PERATUS PELAKON BERBAKAT, LAIN 'PASU BUNGA'


Media sosial menjadi kecoh selepas penerbit Datuk A. Aida meminta bakat baru jangan membuang masa menghadiri sesi uji bakat (DFKL) sekiranya mereka tidak mempunyai paras rupa yang cantik dan kacak.





Malah, isu mengenai pelakon di Malaysia yang kini hanya bergantung kepada rupa dan jumlah pengikut di media sosial sahaja tetapi tiada bakat sangat hangat diperkatakan sejak kebelakangan ini.

Terbaru, pengarah dan pelakon terkenal Erma Fatima yang sudah berpuluh tahun berkecimpung dalam bidang seni memberikan komen mengenai pelakon-pelakon di Malaysia kini.

Erma mengakui hanya 10 peratus sahaja pelakon yang betul-betul berbakat dan mempunyai potensi dan selebihnya hanya 'pasu bunga' sekadar menjadi hiasan di kaca televisyen.

Dalam pada itu, Erma berkata ada segelintir mereka yang mengelarkan diri sebagai pelakon hanya merosakkan industri hiburan tanah air sahaja dengan kontroversi atau gosip negatif.

Klik untuk gambar besar


"Bagi saya hanya 10 peratus sahaja pelakon di Malaysia yang betul-betul mempunyai bakat dan berpotensi untuk berjaya dalam industri lakonan.

"Yang lain itu, hanya menjadi 'pasu bunga' sekadar jadi hiasan skrin televisyen dan kadang-kadang 'menyemak' serta merosakkan industri dengan gosip.

"Sebenarnya bila ada bakat dan kemudian diasah, pelakon ini boleh pergi jauh. Kalau masuk sekadar jadi lalang yang akan mati sendiri tanpa perlu dibunuh, buat apa," katanya

Difahamkan, Erma juga merupakan salah seorang juri uji bakat Drama Festival Kuala Lumpur (DFKL), yang bermula sejak 1 Mac lalu sehingga 17 Mac depan.




www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: