06 August 2019

SHAMSUL GHAU GHAU TUNAI HAJI KALI KEDUA


Kali terakhir menunaikan ibadah haji pada 2012 dan kini pelakon, pelawak dan penceramah motivasi, Shamsul Azahar Aliddin, 51, atau lebih dikenali Shamsul Ghau Ghau, dimurahkan rezeki apabila dapat mengerjakan haji buat kali kedua pada tahun ini.





Isterinya, Syarifah Azrinah Syed Ibrahim, 45, berkata, selain beribadah suaminya turut menyantuni dan menguruskan 29 jemaah lain bersama agensi pelancongan, As Saffwa Travel. Katanya, mereka yang menggunakan visa Furada (persendirian) berlepas ke Makkah dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) jam 3 petang semalam.

Katanya, Shamsul yang turut digelar Pak Su turut berkhidmat sebagai petugas bagi membantu jemaah yang dibawa. Katanya, suaminya juga berpesan supaya menguruskan tiga anak mereka dengan baik yang berusia enam hingga 14 tahun.

Klik untuk gambar besar


"Sebelum berlepas, suami memohon maaf kepada saya dan semua orang. Dia berharap semoga Allah menerima amal ibadahnya dan diberi kesihatan yang baik. Kali pertama suami menunaikan ibadah haji adalah pada 2012. Alhamdulillah, Pak Su dikurniakan rezeki untuk menunaikan haji buat kali kedua," katanya.

Menurut Syarifah Azrinah, suaminya dijangka pulang ke tanah air pada 1 September ini dan sebelum ini menunaikan umrah dua kali setahun: "Saya berharap supaya peminat dan pengikut Pak Su dapat mendoakan kesejahteraan kepadanya, selain diberi kesabaran untuk beribadah".




www.myartis.com / Sumber & foto: Harian Metro & Instagram Shamsul Ghau Ghau


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: