29 March 2020

SAMPAI HATI NETIZEN DOAKAN ANAK & ISTERI BLACK DIJANGKITI COVID-19


Rambut sama hitam, tapi hati lain-lain. Demikianlah halnya apabila ada netizen yang mendoakan agar anak dan isteri penyanyi Black Hanifah, dijangkiti virus Covid-19 gara-gara sakit hati dengannya.

"Nak kecam, kecam saya saja. Jangan babitkan anak, isteri dan keluarga saya.

"Kena fikir anda pun ada keluarga juga. Ada mak dan ayah. Saya risau doa itu berbalik pada mereka yang cakap perkara itu. Itu yang saya sangat risau.





"Sebab kalau orang mendoakan keburukan kita, tapi kita dapat kebaikan daripada Allah. Cuba anda fikir nak komen itu ada kena mengena tak dengan apa yang saya cakap. Tak ada kena mengena kan? Jadi, jangan sampai babitkan keluarga saya

"Saya tidak akan ambil tindakan susulan sama ada nak saman atau sebagainya. Itu tak perlu. Sebab saya faham semua berada dalam keadaan tertekan. Cuma pesan saya, nak komen bialah berlapik sikit," ujarnya dipetik sebagai berkata.

Klik untuk gambar besar


Difahamkan, Black menerima kecaman itu susulan kenyataan dibuatnya berhubung bantuan khusus kepada penggiat seni yang terjejas sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan.

"Orang tak baca isi kandungan cerita itu, tapi baca tajuk saja. Bukan saya yang minta duit itu, tapi untuk yang memerlukan. Bukannya orang macam saya, tapi yang terbabit di belakang tabir.

"Mungkin silap saya juga sebab tidak cakap siapa golongan itu dan secara terperinci. Saya minta maaf. Jadi, rakyat Malaysia tolong jangan kecam anak dan isteri saya," tambahnya.



         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: