24 April 2020

"5 KALI HARI JUM'AT YANG TIDAK BERULANG KECUALI SETIAP 20 TAHUN SEKALI" - FIZO


Pelakon dan usahawan, Fizo Omar menerusi laman Instagram telah memuatnaik satu perkongsian berhubung keistimewaan sambutan Ramadhan pada tahun ini. Kata Fizo, Ramadhan tahun ini bukan sahaja kerana dilaksanakan sewaktu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), malah terdapat lima hari Jumaat sepanjang sebulan umat Islam berpuasa.





Namun disebalik semua itu, jelasnya apa yang penting, ibadah puasa dapat dijalani dengan penuh fokus dan ketepikan duniawi buat seketika: "Kenapa tahun ini istimewa? 1 Ramadhan : Hari Jum'at, 8 Ramadhan : Hari Jum'at, 15 Ramadhan : Hari Jum'at, 22 Ramadhan : Hari Jum'at, 29 Ramadhan : Hari Jum'at. Ternyata Ramadan tahun ini akan kita tempuh dengan 5 kali hari Jum'at yang tidak terulang kecuali setiap 20 tahun sekali.

"RAMADAHAN VERSI PKP YG SANGAT ISTIMEWA UTK KITA SEMUA. Semoga Ramadhan kali ini adalah Ramadhan yg terbaik utk kita semua.hikmah disebalik PKP ini, kita semua dot fokus sepenuhnya kpd ibadah kita dan tinggalkan duniawi sekejap yg kita kejarkan selama ini.

Klik untuk gambar besar


"Sebelum melafaz dan melangkah ke bulan yg mulia ini, saya dgn rendah diri memohon maaf kpd semua followers, fans, friends and family diatas segala salah laku saya secara online dan offline. maaf kan sya yea semua.semoga ruang ramadhan yg mulia ini adalah ruang yg terbaik utk saya memperbaiki segala kekurangan diri saya.

"Jangan lupa memohon maaf terutamanya kpd kedua ibubapa sebelum kita sama meraih keuntungan pahala ramadhan ini. Kalau ada masa, sebaik2nya buatlah solat sunat taubat malam ini sebelum kita sama2 berniat utk menunaikan rezeki ramadhan ini. Selamat berpuasa kpd semua," kongsinya.


www.myartis.com / Sumber & foto: Media Hiburan & Instagram Fizo Omar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: