24 June 2020

DEMI KEMANUSIAAN - HARITH ISKANDAR & ISTERI BELA DAN JAGA ANJING TEMPANG



"Thank you @drjezaminelim & husband encik harith iskander sudi untuk menjadikan marvela sebagai temporary adopter @ anak angkat terima kasih sudi memberi kasih sayang pada marvela yang pada asalnnya adalah anjing jalanan yang mempunyai masa lalu yang sedikit tragis.

"Saya beritahu pada mereka bahawa berat untuk saya melepaskan sepenuhnya anjing pertama yang saya selamatkan ini ..tp saya sudi berkongsi kasih sayang.

"Saya diberitahu bahawa mereka akan jaga marvela untuk 3-4 minggu tapi saya beritahu saya tidak kisah bila bila mereka bersedia untuk hantar marvela dan bila bila mereka mahu ambil marvela balik rumah, dan andai kata mereka belum bersedia untuk menghantar marvela saya akan melawat marvela di sana.



"Saya diberitahu wheel chair marvela yang baru akan dibelikan oleh mereka. Dan mereka suka dengan kehadiran marvela dalam hidup mereka.

"Walaupun anjing ini dipandang benci oleh sesetengah masyarakat. Alhamdullilah masih lg ada yang menyayangi.

"Sedangkan dalam Islam kita diajar berbuat baik kepada haiwan, sedangkan dalam islam kita dibenarkan membela anjing untuk tujuan berburu menjaga kebun apatah lg perkara yang lebih mulia di mana kita menjaga anjing yang perlukan perlindungan dan menyelamatkan mereka, malah dalam islam diberi kemudahan sertu,"demikian kongsi Nurul Ain Abdul Hamid, seorang pencinta haiwan yang menjaga dan merawat haiwan-haiwan terbiar dan kecacatan fizikal.

Klik untuk gambar besar


Dalam pada itu, Harith dan isterinya telah berkongsi gambar-gambar dan video di Insta Stories yang melihatkan gelagat Marvela tampak ceria apabila dijaga dengan baik oleh pasangan selebriti itu.

"Welcome Marvela, our new addition to the family @nurullainabdulhamid rescued her 2 years ago in Melaka, she was abused because she was apparently bugging the neighborhood for food. And now she is a beautiful friendly doggy,but still traumatized. We will do whatever it takes to keep her healthy and happy.

"Nurul Ain and her husband are a most amazing couple with the biggest hearts and have dedicated their life to rescuing and rehabilitating strays. They deserve more recognition and support so please go to her IG and see the amazing difference they make to hundreds of Allah's animals," ujar isteri Harith, Dr. Jezamine.



"This two legged wonder-dog is named Marvela. She was rescued two years ago by @nurullainabdulhamid who (despite being advised to 'put the animal down') cared for her ... and today she is a healthy beautiful and friendly doggy.

"We fell in love with Marvella when my wife @drjezaminelim came across her story online and kept saying.

"We need to do something for this beautiful doggy and the lady who saved her. After much discussion with Nurul we all agreed on a 'Foster home' arrangement where Marvella will come stay with us and we will bring her back to be with her saviour every month," kongsi Harith Iskandar pula.



         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


No comments: