08 June 2020

"PERNAH TERFIKIR TIDAK MUNGKIN INTAN MAHU MELAYAN LELAKI 21 TAHUN MACAM SAYA" - HARRIS ALIF


"Saya nak kenal rapat dengan Intan bukan sebab dia pelakon dikenali. Ada sesuatu yang unik dalam dirinya. Apabila kenal hati budi, saya melihatnya satu dalam 1,000," demikianlah tutur pelakon, penyanyi dan pengacara, Harris Alif.





Sukar diterjemahkan perasaan cinta Harris Alif, 21, terhadap kekasihnya yang juga pelakon, Intan Ladyana, 38. Nyata, perbezaan usia 17 tahun bukan halangan buatnya menakluk hati pelakon filem 'Adnan Sempit' dan 'Jangan Pandang Belakang' itu. Harris atau nama sebenarnya, Nor Harris Alif Nor Rashidi menyifatkan wanita itu memiliki daya tarikan istimewa.

Kata Harris, dia tidak melihat soal perbezaan usia sebagai satu tekanan besar: "Ada mempertikaikan kenapa saya memilih wanita berusia sedangkan ramai gadis muda. Bukan soal usia menjadi ukuran, ia lebih kepada keselesaan apabila saya bersama seseorang.

"Begitu juga, akan timbul cakap-cakap belakang dan skeptikal hubungan antara muda dan tua, tidak akan ke mana. Terserahlah, saya tak mampu nak tutup mulut manusia. Hakikatnya, mereka tak kenal saya secara peribadi dan bebas meletakkan apa sahaja label. Manusia akan terus menghukum tanpa tahu kebenaran," katanya optimis.

Secara jujurnya, Harris berkata, dia dan Intan mula rapat, awal tahun ini: "Saya mahu mengenalinya dengan lebih jauh lagi. Kami kenal hanya sebagai rakan seperjuangan, selama ini. Kami saling mengikuti IG sejak 10 tahun lalu.

"Diakui, tak pernah timbul apa-apa perasaan. Secara kebetulan, kami terbabit menjayakan Jom Heboh di Johor Bahru selepas sekian lama tak berjumpa. Kami menaiki satu bas ketika itu. Apa yang terpacul di mulut saya bertanyakan dia sudah makan atau belum. Itu sahaja dan kami buat hal masing-masing," ujarnya.

Klik untuk gambar besar


Harris berkata, langkah pertama yang dilakukan secara tiba-tiba adalah menghantar mesej langsung (DM) kepada Intan dalam IG, awal tahun ini: "Saya percaya Intan rasa pelik saya berbuat sedemikian. Kami tidak bertukar nombor telefon ketika berjumpa, jadi saya menghantar DM kepadanya," kata Harris mengimbas detik perkenalan dengan lebih rapat.

Katanya, tindakan spontan menghantar DM berlaku tanpa diduga: "Tak timbul soal saya memendam perasaan atau menyukainya secara senyap. Ia berlaku di luar sedar. Saya sendiri pernah terfikir tidak mungkin Intan mahu melayan lelaki berusia 21 tahun macam saya. Bagaimanapun, tanpa disangka, perjalanan hubungan kami berjalan lancar, malah Intan menilai saya seorang yang matang daripada usia," jelasnya.

Sempat diusik persoalan sejauh mana serius hubungan cinta terjalin, mampukah hingga ke gerbang perkahwinan, Harris tidak mampu menembak jauh: "Sudah tentu saya serius dengan Intan. Saya juga mahu doa yang baik untuk memelihara hubungan ini. Cuma, jujurnya, kami belum sampai tahap berbincang soal kahwin," tuturnya.

Sebelum ini, terbuka berkongsi kisah cinta, Harris yang juga juara pertandingan Idola Kecil musim ketiga buat kali pertama berkongsi gambar berdua menerusi laman Instagram (IG) pada 6 Mei lalu. Seterusnya, Syawal kedua, pasangan berkenaan memuat naik gambar mengenakan baju rona sedondon.

Harris sekali lagi memuat naik gambar berdua ketika meraikan ulang tahun Intan ke-38 pada malam 2 Jun lalu. Pada majlis ulang tahun Intan, Harris meraikan kekasihnya dalam majlis makan malam berdua. Dia turut menghadiahkan Intan kucing baka British Short Hair (BSH).


www.myartis.com / Sumber & foto: Berita Harian & Instagram Harris Alif


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: