22 June 2020

"DIALAH PUNCA AKU MERASA, WALAUPUN BUKAN DARIPADA RAHIM ISTERIKU" - LUAH ACHEY


"Dialah punca aku merasa hari ini! Aku bersyukur pada Allah. Jika tidak dia kurniakan Tiara Zinnirah kepadaku, tidak dapat aku merasa gelaran sebagai bapa di Hari Bapa. Walaupun bukan daripada rahim isteriku tapi Allah isikan kasih sayang kami yang tiada arah dahulu, kini dapat dicurahkan kepadanya.





"Ayah akan lakukan sebaik mungkin untuk kamu nak. Maaf ayah mohon kepada awak dan mama jika ada kekurangan pada ayah dalam menjalankan tanggungjawab. Ayah sayang awak," kata ahli kumpulan Bocey, Achey yang berkongsi luahan hatinya menerusi laman Instagram.

Sambutan hari bapa tahun ini cukup bermakna buat Achey yang turut dapat meraikannya bersama anak tersayang, Nur Tiara Zinnirah yang kini berusia dua tahun. Menurut Achey atau nama sebenar Mohd Nasir Hamzah, 34, kehadiran anak angkat itu merupakan satu rahmat kerana dia dapat merasai kehidupan sebagai seorang bapa.

Klik untuk gambar besar


Achey dan isteri Nor Hasanah Yahya mendirikan rumah tangga sejak sembilan tahun lalu dan mengambil anak angkat pada tahun 2018. Hari bapa disambut setiap tahun pada hari Ahad minggu ketiga dalam bulan Jun sebagai tanda penghormatan kepada bapa yang menjadi individu penting dalam keluarga.

Sebelum ini, Achey berkata kehidupannya berubah dan semakin bahagia sejak kehadiran Tiara. Ujarnya, masa yang ada lebih terisi dan dia dapat belajar banyak perkara sebagai seorang bapa: "Kekosongan sebelum ini lebih terisi, kami bertiga akan ke mana-mana bersama dan sambil tu saya dan isteri jaga anak.

"Barulah nampak kesusahan ibu bapa kita sebelum ini yang perlu bekerja sambil menjaga anak. Saya muatnaik gambar dan video anak kerana jika suatu hari nanti saya 'padam' dan tak ada di dunia ini, mungkin ini akan jadi kenangan untuk Tiara apabila saya dah tak ada," katanya.






www.myartis.com / Sumber & foto: mStar, Instagram Achey Bocey & Anne Achey


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: