12 July 2020

"KALAU BETUL LAH AGAMA ISLAM BENCI ORANG SEPERTI AKU & AKU TAK LAYAK..." - SAJAT



Dek kerana foto yang berpenampilan seksi di media sosial, usahawan kosmetik, Nur Sajat telah dikecam hebat oleh netizen. Bukan itu sahaja, Sajat juga telah mendapat perhatian daripada beberapa ahli agama yang mengajak orang ramai untuk memboikot dirinya.



Malah, apa yang dilakukan Sajat juga telah dibawa sehingga peringkat Kementerian dan Jabatan Agama, dengan alasan Sajat berpotensi untuk merosakkan akhlak umat Islam disebabkan perkara luar tabii yang dilakukannya.

Namun, Sajat baru-baru ini ada meluahkan perasaan sedih dan kesal kerana terasa dirinya ditindas oleh agamanya sendiri. Perkara tersebut diluahkan melalui instagram stories miliknya. Mungkin kerana terlalu tertekan, Sajat telah mengeluarkan kenyataan seolah-olah dirinya ditindas dan berura-ura seperti mahu keluar daripada agama Islam demi memuaskan hati semua pihak.

"Kalau betul lah agama Islam benci orang seperti aku, dan aku tak layak berpegang kepada agama Islamku.. dan semua orang nak jatuh hukuman terhadapku dengan melandaskan agama yang aku pegang..mungkin mereka lebih suka aku keluar demi mereka dapat pahala..sedih dan pilu untuk aku luahkan perkara ini..," tulisnya.

Klik untuk gambar besar

Sementara itu, selepas kontroversi memuat naik foto separuh bogel tersebut, Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman kembali menjadi bualan warganet. Yang terbaru, pada Jumaat lalu Sajat telah memuat naik foto salinan geran rumahnya di Instagram, namun dia telah memadam perkataan 'Muhammad' dan 'Bin' yang tertera pada dokumen tersebut.

Tindakan Sajat disedari warganet dan rata-ratanya mengecam perbuatan Sajat serta membangkitkan isu jantina ahli perniagaan tersebut: "Wei dia tutup nama depan dan tengah dia lah. - "Dia ingat dia tutup orang tak tahu kebenaran? - "Try hard nak jadi perempuan tapi benda official tetap tak dapat nak tipu. Yang tu lah menghantui diri dia. Sampai bila? Even kau ada semua Sajat," antara komen yang ditulis warganet.

Tidak berdiam diri, Sajat telah membalas komen tersebut dan memberitahu sebab dia memadam nama penuhnya: "Tutup takut orang buat jahat atau bomoh kita sis…Kita have-have kan," tulisnya.


Sajat tidak berhenti di situ apabila turut menyunting kapsyen yang ditulis pada gambar tersebut dengan menambah, sudah bosan dengan isu jantina mengaitkan dirinya: "Bosan dengan isu yang pasti akan bangkit untuk posting ni!! Nama saya…Bin atau Binti tak menjadi masalah, yang penting rumah saya harga RM6.5 juta, OK!" ujarnya.

Terdahulu, Sajat memuat naik foto geran tersebut untuk membuktikan kepada warganet yang mendakwa dia hanya menyewa banglo mewah milik jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri: "Ramai kata saya menyewa rumah ini.. Yes saya memang menyewa, menyewa dengan bank.. cuma malas nak tunjuk jer..

"Apa apa pun, kita ambil sebagai semangat kita nak maju ke hadapan‼️, daripada kecam, kutuk mengutuk, hina menghina dan cepat melatah bila melihat sesuatu," tutur Sajat yang turut bergelar penyanyi.




www.myartis.com / Sumber & foto: Beautifulnara, Astro Gempak & Instagram Nur Sajat


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: