05 January 2021

ALI XPDC DIKEJARKAN KE HOSPITAL, ALAMI MASALAH JANTUNG



Malam tadi, penyanyi kumpulan XPDC iaitu Mohd Ali Ismail atau Ali, 53, telah dikejarkan ke Hospital Shah Alam selepas mengalami kesukaran bernafas dan masalah jantung. Penyanyi Datuk Nash yang menziarahinya hari ini berkata, keadaan Ali kini stabil dan dia ditempatkan di Zon Kuning.

"Sebaik sampai malam tadi, Ali yang dibawa isterinya terus ditempatkan di Zon Merah untuk pemeriksaan segera doktor. Mereka beritahu saya tekanan darahnya terlalu tinggi. Dalam masa sama, dia masih perlu menjalani ujian swab untuk Covid-19 dan kena tunggu keputusan yang dikeluarkan," katanya.

Sementara itu, Ali meminta rakan-rakan dan peminat mendoakannya agar segera sembuh: "Saya mohon doakan saya sekarang yang dimasukkan ke Hospital Shah Alam. Ada sedikit ujian dari Allah SWT. Moga doa kalian dimakbulkan dan Insya-Allah saya akan kembali pulih seperti sediakala. Doakan," tuturnya menerusi rakaman video.

Terdahulu, Ali pernah melecur 30 peratus di tangan dan muka selepas disambar api ketika sedang membakar sampah di rumahnya di Kampung Rantau Panjang, Klang pada 26 Mac tahun lalu.

Penderitaannya mendapat perhatian ramai pihak termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sementa, Dr Daroyah Alwi yang hadir menyerahkan bantuan bagi meringankan bebannya.

Tidak terkecuali, Konsortium Irama (Irama) dan Muzikal Malaysia turut bergabung membantu Ali apabila mewujudkan Tabung Kecemasan Kemalangan Penggiat Seni Muzik.


www.myartis.com / Sumber: Harian Metro

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: