17 January 2021

KONTAK RAPAT DENGAN POSITIF COVID-19 - HAQIEM RUSLI BERSYUKUR SWAB TEST NEGATIF



"Saya bersyukur keputusan ujian calitan dibuat dua hari lalu menunjukkan saya bebas COVID-19. Saya akui, tidak senang duduk apabila memikirkan kesan pada kemudian hari sepanjang dua hari ini.

"Saya tinggal bersama orang tua dan ada kala, anak saudara yang masih kecil juga berada di rumah. Mereka adalah golongan yang berisiko tinggi.

"Justeru, saya lega sangat apabila menerima berita yang menggembirakan ini," kata penyanyi dan komposer, Haqiem Rusli apabila keputusan ujian calitan COVID-19 yang dilakukanya itu menunjukkan negatif, sekaligus kerisauannya berakhir.

Klik untuk gambar besar



Haqiem berkata, dia menerima berita menggembirakan pagi tadi selepas membuat ujian saringan COVID-19, Jumaat lalu. Walaupun disahkan bebas dari pandemik COVID-19, penyandang trofi Bintang Paling Popular, Anugerah Bintang Popular BH Ke-33 (ABPBH 33) itu tetap mengambil langkah berjaga-jaga.

"Saya tetap menjalani kuarantin di rumah dan hanya berada dalam bilik sahaja untuk tempoh tiga hari ini. Saya perlu menjaga kebersihan dan keselamatan demi orang sekeliling saya. Kerja seni akan diteruskan seperti biasa, tetapi hanya dalam media sosial sahaja," cerita penyanyi berusia 23 tahun itu.

Dalam pada itu, artis naungan FMC Music itu turut menzahirkan ucapan terima kasih kepada peminat yang tidak henti-henti mendoakan kesejahteraannya.



"Terima kasih atas segala doa yang dipanjatkan. Sama-samalah kita menjaga keselamatan bagi mengekang penularan wabak ini. Pesan saya, kalau rasa kurang sihat, pergilah buat ujian saringan.

"Jangan sayang keluarkan duit untuk melakukan pemeriksaan kerana kesihatan lebih penting dari segala-galanya," pesan penyanyi yang popular dengan lagu 'Tergantung Sepi' itu.

Terdahulu, penyanyi yang baru saja muncul dengan single 'Mimpi' itu membuat ujian saringan COVID-19 selepas dipercayai menjadi kontak rapat kepada seorang individu yang disahkan dijangkiti virus berkenaan.





www.myartis.com / Sumber & foto: Berita Harian & Instagram Haqiem Rusli

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: