18 February 2021

BILA ADIBAH NOOR TAWAR DIRI MENGAJAR DI DIDIKTV, BAHASA INGGERIS



Semua sedia maklum mengenai pelancaran DidikTV oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM). DidikTV merupakan satu usaha untuk menyediakan akses pembelajaran sewaktu mengikuti Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR).

Perkara itu turut mendapat perhatian penyanyi dan pelakon Adibah Noor apabila menerusi status dimuat naik di Twitternya semalam, dia telah menawarkan dirinya untuk menjadi salah seorang tenaga pengajar Bahasa Inggeris di DidikTV.

Perkongsiannya itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang teruja serta menyokong hasratnya itu. Rata-rata netizen mengatakan jika benar Adibah menjadi tenaga pengajar bukan sahaja anak-anak malah ibu bapa pun akan turut sama belajar.

Klik untuk gambar besar



Namun seperti sudah dijangka, ada juga segelintir netizen tidak bersetuju serta mempersoalkan kelayakannya untuk menjadi seorang pengajar.

Tidak hanya berdiam diri, Adibah tampil berkongsikan latar belakang pendidikannya yang merupakan graduan dalam bidang Pengajaran Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua (TESL), malah pernah berkhidmat sebagai guru Bahasa Inggeris.

Terdahulu, tular mengenai tindakan penyanyi dan pelakon itu yang menegur kesilapan sebutan bahasa Inggeris personaliti televisyen serta ahli politik yang menimbulkan rasa kurang senang netizen.





www.myartis.com / Sumber: Rotikaya

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: