06 March 2021

BILA USTAZ EBIT LEW JADI 'MICKEY MOUSE', KEJUTAN UNTUK ANAK ISTIMEWA



"Bahagia sangat hati di Petang Jumaat. Saya jadi Mickey belanja belanja adik di @paramountcoffeehousee Belanja anak ini anak patung dan sedikit angpow. Happy sangat tengok anak ini semua.

"Di kala kita rasa berat ada anak yang sangat istimewa. Mak ayah nya terpilih melalui ujian kerana kasih sayang Allah. Ustaz, saya berdoa nak jumpa ustaz. Minat sangat dekat ustaz. Rezeki kami dapat bertemu ustaz. Allah sayang abang kakak semua. Semoga sentiasa bahagia dan Allah kabulkan doa.

"Saat tengok anak ini senyum atau happy. Terasa bahagia. Lagi bahagia dapat senyuman wajah mak ayah yang hadir. Ada rezeki kita bertemu lagi yer," demikian tulis pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew apabila dia sanggup memakai kostum Mickey Mouse membuat kejutan kepada anak-anak istimewa di Paramount Coffee House.

Kata beliau, kebahagiaan jelas terpancar sebaik melihat anak-anak ini tersenyum bahagia. Malah, beliau berbesar hati mendapat tahu ibu bapa teruja bertemu mata dengannya.

Klik untuk gambar besar



Lebih menghiburkan apabila Ustaz Ebit membuat kejutan buat anak-anak pula apabila pulang ke rumah. Dia dilihat masih memakai kostum membuat aksi melucukan di depan anak. Ramai yang memuji cara ustaz menggembirakan anak dan isteri walaupun sering sibuk dengan urusan seharian.

"Dah balik lewat malam. Anak belum tidur. Terus masuk rumah pakai mickey. Anak terkejut. Sekali dah tahu baru gelak ketawa. I love you anak-anakku. Muah Terima kasih Allah. Bahagia saat dapat tengok senyuman bidadari dan anak-anak," katanya.

Ustaz Ebit Lew sering dikenali sebagai seorang yang selalu turun padang membantu masyarakat memerlukan. Tidak kira bangsa dan agama, Ustaz Ebit Lew tanpa lelah memberikan yang terbaik buat mereka. Sikap mulia yang ditonjolkan ini membuatkan beliau disenangi ramai.






















KLIK VIDEO DIBAWAH INI UNTUK TONTON




www.myartis.com / Sumber & foto: Beautifulnara & Instagram Ustaz Ebit Lew

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: