04 September 2021

BILA TONY FERNANDES DIKRITIK BERGAYA DENGAN KERETA TESLA 'RM800,000'



Awalnya Pegawai Eksekutif AieAsia Group, Tan Sri Tony Fernandes dilihat bergaya dengan 'kereta elektrik baharunya' dilaman sosial. Dia turut memuat naik kapsyen "Independence day. No more gasoline. Gone electric. Tesla model Y. Love it."

Entah bagaimanapun, apabila ada pihak bernama @theproperty1 yang menulis komen dilaman media tersebut: "Marilah berharap agar semua refunds yang dibuat di AirAsia dapat dibayar semula dengan jayanya."

Dan @moonshiee766 pula menulis: "kami pun berharap kamu memulangkan duit kami sepantas kamu memberi reward kepada diri kamu dengan kereta baharu. Buat sesuatu tentang itu Tony."

Klik untuk gambar besar



"Pekerja dipotong gaji, bos bersuka-ria hmm dia merupakan ikon," ujar yang lain bernama @alexander.antone, dipetik sebagai berkata melalui Astro Gempak.

Selanjutnya, Tony dilihat mengubah kapsyen hantaran awalnya dengan mendakwa kereta tersebut hanya merupakan kerata sewa. Malah komen-komen yang mempersoalkan tentang pemilikan Tesla Y itu telah dipadam.

Untuk makluman, sebelum ini Tony memutuskan untuk tidak membuang pekerja ketika pandemik melanda negara, sebaliknya gaji mereka akan dipotong 15 hingga 75 peratus mengikut pengalaman bekerja. Difahamkan, Tony juga mengaku yang dia juga tidak menerima gaji pada waktu itu.



         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: