02 September 2021

BILA VIDA CEMAS 4 BULAN TAK DATANG HAID



Isu mengenai bekas pembantu peribadi Datuk Seri Vida iaitu Ahmad Iqbal mendedahkan hampir berkahwin dengan usahawan kosmetik itu pada 2018 hangat, diperkatakan sejak minggu lalu. Malah, Iqbal juga menunjukkan bukti Vida pernah melakukan ujian kesuburan dan disahkan masih subur serta boleh melahirkan zuriat lagi.

Terbaru, menerusi perkongsian di Insta Story, Vida mengakui cemas apabila sudah empat bulan tidak datang haid serta membuatkan dia risau apatah lagi ia merupakan simptom menopause.

Bagaimanapun, Vida meluahkan rasa syukur dia disahkan subur dan berupaya melahirkan cahaya mata lagi. Dalam satu lagi video, Vida turut memuat naik video beberapa gambarnya bersama Iqbal serta meminta pengikutnya mendoakan yang terbaik.

Klik untuk gambar besar



"Empat bulan lepas saya tak period, seusia saya 50-an memang fasa menopause. Saya fikir saya di fasa pra-menopause tapi saya tak pernah putus minum pamoga setiap bulan. Alhamdulillah berkat amalkan pamoga, haid saya teratur semula dan normal macam keguguran.

"Alhamdulillah, dalam saya baik dan boleh melahirkan zuriat lagi. Apa yang saya nak sampaikan adalah usia, cepat, lambat bukan penghalang untuk kita mendapatkan zuriat. Nak lebih yakin saya buat check up kesuburan, ambil darah dan sebagainya," kongsinya.

Terdahulu, Vida berkata dia tidak terfikir lagi untuk berkahwin lagi buat masa ini dan andai bertemu jodoh dia mahu bakal suami yang setaraf dengannya.






         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: