04 March 2022

MUNCUL LAGU 'PIJAK' - ZIZI PERTAMA KALI RAP VERSI MUSLIMAH, GERAK TARI TAK SELINCAH DULU



"Sejujurnya sebelum dilancarkan saya nervous, saya takut macam mana penerimaan orang di luar, saya terfikir bolehkah mereka terima saya menyanyikan lagu rap. Benda ni sentiasa bermain di kepala tapi Alhamdulillah orang sekeliling memberikan kata-kata semangat, jadi saya ikut sajalah. Apabila berpenampilan begini kita pun tahu apa yang perlu dibataskan.


"Semestinya lagu baharu ini ada cabarannya kerana saya sudah berubah imej dan menjadi isteri orang, kita kena tahu la batasan, di mana pergerakan dan tarian dah tak boleh selincah macam dulu.

"Kami satu pasukan duduk berbincang dan fikirkan apa yang sesuai... kalau bergerak pun sikit-sikit sahaja, yang penting mesej dalam lagu itu sampai kepada pendengar," kata penyanyi Zizi Kirana yang kini tampil dengan lagu baharu berjudul 'Pijak', selepas lebih dua tahun.

Pertama kali menyanyikan lagu rap dengan imej berhijab, Zizi atau nama sebenar Nur Fazelah @ Zizie Mad Tahil, 37, mengakui bimbang penerimaan orang ramai terhadap muzik dan penampilan muslimahnya itu.

Klik untuk gambar besar



Lagu ciptaan hasil ciptaan Zizi bersama Navigator dan Mambang itu adalah kesinambungan kepada lagu'Eh' menceritakan mengenai orang yang mengambil kesempatan di atas kebaikan dan kelemahan orang lain.

Video muzik (MV) lagu berkenaan sudah boleh ditonton di saluran YouTube Zizi Kirana sejak 25 Februari lalu dan menjadi trending di laman berkenaan.

Menerima banyak komen positf daripada pendengar, isteri kepada aktor Yusuf Bahrin ini berkata dia gembira apabila orang ramai masih boleh menerima dirinya sebagai penyanyi rap.



"Alhamdulillah tak ada pun komen kecam MV itu, sampaikan admin yang menguruskan YouTube pun terkejut tengok semua tulis komen positif... dia siap mengusik saya katanya boringlah tak ada orang kutuk.

"Sebenarnya sebelum ini ramai yang ingat saya dah berhenti menyanyi, tak nak rap dah! Bukan tak nak cuma saya tunggu masa yang sesuai sebab tahun lepas banyak benda yang diselesaikan.

"Selepas setahun pembikinan lagu ini, akhirnya kita lancarkan secara rasmi untuk peminat. Harapan saya lagu ini diterima ramai kerana ia tersirat dengan mesej positif mengenai kehidupan masyarakat kita," ujarnya.













         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: