27 November 2022

SHILA AMZAH DEDAH JADI MANGSA 'BODY SHAMING' - TERFIKIR MASUKKAN BELON DALAM PERUT, NAMUN TAKUT PETI SUARA ROSAK



Salah seorang bakal juara Gegar Vaganza 9 (GV9) iaitu Shila Amzah mengakui kurang keyakinan diri disebabkan pernah menjadi mangsa 'body shaming'.


Ujar Shila, meskipun begitu, dia tidak pernah terfikir untuk mengambil jalan mudah untuk kurus dengan melalui prosedur memasuki belon dalam perut kerana bimbang ia akan memudaratkan peti suaranya.

"Tahu tak kalau telan belon boleh merosakkan peti suara. Saya dah fikir semua risiko semua. Sudah tentu sada terfikir untuk lakukan prosedur itu. Sebab saya ada perasaan insecure.

"Tapi saya tak berani nak lakukan sebab kemungkinan untuk masukkan belon itu akan lalu di peti suara. Saya pula jenis suka baca benda yang tak sepatutnya kita lakukan.

Klik untuk gambar besar



"Saya tak pernah jumpa doktor tapi ada buat research sendiri la. Bila orang selalu body shaming kita sehingga buat kita rasa down, macam rasa nak macam untuk buat orang berhenti bercakap.

"Jadi sejujurnya saya da buat research, google, tengok video… bukan la senang tapi saya pilih untuk workout," kata Shila yang mempunyai seorang cahaya mata lelaki.

Berkongsi mengenai aktiviti sihatnya, Shila memberitahu dia mula aktif melakukan senaman di gimnasium, bermain badminton dan menyertai kelas Muay Thai sejak empat bulan lalu.

"Saya dah mula workout sejak empat bulan lalu dan baru sekarang nampak perubahan dari segi metabolisme jadi elok, dan saya pun sangat aktif bersukan... dalam empat kali seminggu juga.

"Dengan sibuk dengan perjalanan dalam GV9 ini. Bila kita ada misi dan visi, kita jadi semangat. Sebab misi pertama saya adalah stamina," ujarnya.

Sementara itu, Shila dalam masa sama turut berkata, semua selebriti mempunyai hak untuk memilih apa yang terbaik untuk badan mereka namun dirinya mahu mengambil jalan yang sihat.

"Itu hak masing-masing… mereka boleh fikir apa yang terbaik untuk mereka. Untuk diri sendiri, saya pun masih muda, saya rasa lebih baik ambil jalan lebih sihat dan aktif," tuturnya.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: