04 March 2024

DEDAH PERNAH MURVNG T£RUK, HAMPIR GUG4T IMAN - NORANIZA IDRIS BERSYUKUR SOKONGAN RAKAN-RAKAN ARTIS BUAT DIRINYA B4NGKIT



Penyanyi Noraniza Idris mendedahkan dia telah mengal@mi kemurvngan dan tr@uma yang amat dahsy@t sehingga pernah menggug@t imannya.
Kata Noraniza atau mesra disapa Kak Ani, mujurlah ada sokongan rakan-rakan artis yang banyak membantunya untuk b@ngkit dan mencari penaw@r selepas mengal@mi kemurvngan t£ruk susulan menjadi m@ngsa pen1puan penganjur konsert dua tahun lalu.

"Apa yang berlaku itu mengajar saya untuk mentr@nsform@sikan diri sebagai usahawan. Pernah satu tah@p saya nak berhenti terb@bit dalam dunia seni.

"Hampir tujuh bulan saya menghil@ngkan diri dan ker@p menangis apabila orang bercakap fasal konsert itu.

"Ia ibarat satu kej@tuhan yang kita rasa tidak boleh membantu diri kita sendiri sehinggakan satu tahap 'menggonc@ng' iman walaupun suami saya orang masjid.

"Tapi selepas mendapat panggilan daripada Datuk Awie akhirnya saya dapat b@ngkit. Cuma saya tidak fokus kepada industri seni, sebaliknya saya buat perkara lain," katanya.

Dalam pada itu, Kak Ani turut memberitahu, selain Awie, Ifa Raziah juga antara individu yang sentiasa memberi semangat kepada dirinya untuk mengubah hidup sebagai usahawan sehingga berjaya membuka kilang sendiri hari ini.

"Saya selalu berkongsi rasa dengan Ifa dan dia banyak memberi semangat supaya saya tidak melayan apa orang nak kec@m.

"Sebaliknya dia minta saya untuk ubah 'minds£t' dan mengint@i peluang sebagai usahawan kerana lebih memberi manfaat.

"Alhamdulillah dalam tempoh enam bulan selepas saya b@ngkit, saya dapat buka kilang muruku di Selangor dan sekarang ini sudah lima bulan berop£rasi," ujarnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: