20 April 2024

DATUK RED : "ORANG TUA INI, SIAPA YANG NAK AMBIL (BERLAKON)... JADI, KALAU MEREKA (PIHAK PR0DUKSI & STES£N TV) YAKIN NAK TENGOK SAYA BERLAKON MACAM 'K4YU' INI, AMBILLAH"



Ahli perniagaan yang kini berstatus mufl1s iaitu Datuk Seri Adnan Abu atau lebih dikenali sebagai Datuk Red, 46, telah mengulas mengenai tawaran sebagai pelakon, dimana dia belum lagi menerima tawaran berkenaan, malah tidak kisah jika produksi mahu mengambilnya berlakon.
"Siapa nak ambil 'hero' tua ni? Orang tua ini, siapa yang nak ambil (berlakon). Saya memang niat 'keluar' (buat pendedahan) pun sebab ingin mencari duit, nak menyelesaikan hut@ng dan nak menyara keluarga, itu saja niat saya. Tapi, setakat ini tawaran berlakon memang belum ada.

"Cuma, sekarang apa saja pekerjaan yang mendatangkan halal, Insya-Allah kalau k£na gaya, saya akan ambil. Saya tak peduli sebab itu adalah rezeki.

"Jadi, kalau mereka (pihak pr0duksi dan stes£n TV) yakin nak tengok saya berlakon macam 'k@yu' ini, ambillah. Kalau tak yakin, baik tak payah," ujarnya.

Jelas Datuk Red lagi, apa yang dikongsikan pada hantaran video yang memaparkan hubungan rapatnya bersama anak-anak juga bukanlah lakonan atau drama keluarga yang cuba dipersembahkan kepada khalayak.

"Macam yang orang tahu sebagaimana dimaklumkan, saya punya 'style' memang dengan anak-anak, saya kal@h. Macam mana pun, saya akan tetap dahulukan mereka (anak).

"Itu fasal macam video saya bersama anak-anak dengan Adira apabila Anggerek pun t£gur, papa dah ada duit ke? Itu memang kenyataan dan bukanlah drama yang dibuat-buat.

"Lagipun, dulu kalau saya ada duit memang selalu belanjakan untuk anak berbanding keperluan diri saya sendiri," katanya yang kini meraih pendapatan di media sosial sebagai 'TikT0ker'.

Datuk Red sebelum ini meluahkan rasa syukur apabila mendapat rezeki sebagai model baju Melayu untuk gedung pakaian terkemuka, termasuk ditawarkan pekerjaan oleh jenama kambing perap popular serta menjadi penjual kuih raya.

Terdahulu, Datuk Red menjadi perhatian ramai di media sosial selepas membuat pendedahan di TikT0k mengenai dirinya yang berhad@pan mas@lah kewangan sejak 2019 lalu serta berg@ntung bantuan dua isterinya, Datin Red dan penyanyi Adira Suhaimi.

Pada 24 April ini, Datuk Red dan isteri keduanya, penyanyi Adira Suhaimi, 32, akan menjalani proses Hak@m selepas prosiding keputusan laporan Jawatankuasa Pendamai (JKP) pada 5 Mac lalu gag@l kerana Adira tetap mahu bercerai.

Selain Adira yang memfailkan perceraian di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat, Rawang, tind@kan sama juga dibuat isteri pertama Datuk Red iaitu Datin Seri Sharifah Norshafil Hassim atau Datin Red.

Untuk makluman, Datuk Red dan Adira berkahwin di Songkhla, Thailand pada 3 Disember 2015. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Anggrek, 7, Asan, 6, Anggun, 5, dan Ayob, 2.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: