27 June 2024

"SEKARANG INI SAYA NAK BERDAMAI SAJA UNTUK MASA DEPAN YANG LEBIH BAIK..." - HAFIDZ ROSHDI ANGGAP DIRI JADI M4NGSA SAB0TAJ UNTUK MENJ4TUHKAN KARIERNYA



"Sekarang ini saya nak berdamai saja untuk masa depan yang lebih baik terutama memb@bitkan s0al kebajikan dan tanggungjawab saya sebagai bapa.
"Saya mohon dan merayu supaya dia berhenti menyeb@rkan fitn@h, sekali gus mengund@ng keb£ncian orang luar terhadap saya.

"Saya anggap diri saya menjadi m@ngsa sab0taj untuk menj@tuhkan karier saya. Janganlah tutup periuk nasi saya dan seeloknya kita 'move on' ke arah yang lebih baik.

"Saya pun tak faham niat baik saya maklumkan berita gembira apabila kembali dapat tawaran kerja, tapi tidak diterima baik olehnya.

"Banyak pula cerita a1b dan fitn@h disebarkan untuk tatapan pengikutnya. Apa kebaikan yang dia dapat apabila buat semua ini? Atas saranan peguam, saya juga sudah buat laporan polis bagi mengel@kkan lebih banyak peny£baran kisah tak betul."

Demikian ujar pelakon Hafidz Roshdi yang kec£wa dengan tind@kan bekas isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri mengenai hantaran menga1bkan yang dimuat naiknya di Instagram.

Menurut Hafidz, Nurul Shuhada tidak sepatut bertind@k seperti mahu menutup rezekinya dan berharap mereka dapat meneruskan kehidupan seperti biasa.

Menurut Hafidz yang membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam, hari ini, biarpun dis£rang bertvbi-tvbi oleh netizen dia tidak akan berhenti bekerja k£ras untuk memastikan dua anaknya itu membesar dengan baik dan sempurna.

"Saya akan cuba sebaik mungkin mencari jalan untuk memberikan nafkah kepada anak-anak saya. Walaupun kami tidak tinggal bersama, tapi mereka masih tanggungjawab saya.

"Jangan pers0alkan kenapa saya tutup jumlah bayaran nafkah anak-anak, sedangkan dia sendiri yang menutup periuk nasi saya dengan tind@kan tidak matang yang dilakukan di media sosialnya sebelum ini.

"Sekurang-kurangnya apabila saya sudah kembali mendapat tawaran saya boleh menambah jumlah nafkah untuk anak-anak.

"Ada rezeki lebih saya boleh bagi lebih. Tapi janganlah terus berdend@m dengan saya sehingga mengeluarkan kenyataan yang tidak ber@sas dan tanpa bukti sahih," katanya.

Hafiz dalam masa sama turut menyangkal dakwaan Shuhada yang dirinya menyal@hgunakan rahsia dan bukti mahkamah berkaitan k£s s1vil serta sy@riah yang masih dalam perbicaraan.

"Kalau betul saya s£barkan dokumen, saya minta dia kemukakan bukti dalam platf0rm mana yang saya s£barkan," tutur Hafidz yang sekali lagi ingin memohon maaf kepada semua pihak kerana terg@nggu dengan kisah kehidupan peribadinya yang tidak berkesudahan.

"Saya sudah lama 'move on' dan tak nak cakap fasal kehidupan yang sudah lepas. Tapi saya sedar ada k£s yang masih berlangsung di mahkamah. Saya mohon maaf atas apa yang terj@di dan saya harap perkara ini akan menemui titik n0ktah dengan segera," jelasnya.

Sebelum ini, kecoh di media sosial apabila Hafidz dan Shuhada saling berbal@s kenyataan termasuk isu nafkah anak yang dikatakan tidak berjalan dengan baik.

Malah Shuhada juga secara terbuka turut mendedahkan perbualan luc@h antara bekas suaminya itu dengan seorang wanita di Instagram miliknya.

Untuk makluman, Hafidz dan Nurul Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016. Namun, mereka bercerai pada 27 Julai tahun lalu selepas melalui pr0ses mahkamah yang mendapat liput@n meluas media.

Hasil perkongsian hidup, Hafidz dan Shuhada dikurniakan sepasang cahaya mata iaitu Humairah, 7, dan Umar, 4.

Hafidz yang juga merupakan finalis program pencarian bakat, Hero Remaja Edisi 2011/2012 l, kemudiannya berkahwin dengan cinta pertamanya, Athira Yuhada di Glenmarie, Shah Alam pada 15 Disember lalu.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: