18 February 2008

BENARKAH FILEM ANAK SERAMM!!??

Pratonton filem 'Anak' Tarikh: 18 Februari di Mutiara Damansara

“Sepanjang membabitkan diri dalam bidang lakonan inilah kali pertama saya berlakon dalam filem seram. Sebelum ini saya lebih banyak membintangi filem bertemakan drama percintaan, aksi atau komedi romantik.

















“Bukan tidak ada tawaran yang datang untuk membintangi filem seram atau misteri tetapi saya takut. Saya tidak boleh tengok filem hantu apatah lagi untuk berlakon di dalamnya. Tetapi ada yang istimewa mengenai filem anak ini menyebabkan saya menerima tawaran dari penerbitnya Michael Ang,” kata Erra Fazira sewaktu ditemui





















Jelas Erra lagi, jalan cerita Anak yang berbeza dengan cerita seram yang pernah dihasilkan sebelum ini membuatkan dia tertarik hati.



















“Walaupun ia cerita seram tetapi treatmennya berbeza. Lagipun ia sarat dengan emosi . Lebih daripada itu saya sendiri gembira apabila dapat bergandingan dengan para pelakon terbaik Malaysia seperti Ida Nerina dan Rusdi Ramli,” katanya lagi


Sinopsis:

Segalanya bermula apabila Nita lakonan Erra Fazira cuba memulakan hidup baru bersama sepupunya Kay (Ida Nerina), selepas berhadapan dengan satu kejadian buruk yang membuatkan dirinya mengalami trauma. Kerana peristiwa itu juga menyebabkan Nita berasakan tiada apa lagi untuknya meneruskan hidup dalam dunia ini.




















Sementara itu Kay merupakan seorang model berjaya malah di anggap wanita paling cantik di Malaysia. Hidupnya berada dipuncak dan dia mempunyai segala-galanya.


Di rumah baru Nita mula mengalami perkara misteri apabila sering terlihat budak dalam lingkungan usia lima tahun dengan keadaan cukup menakutkan merayau di sekitar rumah sehingga terbawa-bawa dalam tidurnya. Masalahnya hanya Nita yang mampu melihatnya dan tidak Kay. Apabila Nita memberitahu mengenai perkara itu kepada Kay, model popular itu enggan mempercayainya dengan berkata itu hanyalah mainan fikiran Nita dan beranggapan sepupunya itu sudah gila. Kay turut menasihati Nita agar bertemu dengan pakar sakit jiwa. Begitupun jauh dalam sudut hatinya Kay sebenarnya turut ketakutan, kerana trauma yang dialami oleh Nita mempunyai kaitan dengan dirinya.

Mengimbas peristiwa lampau, Nita sebenarnya mengatur satu kejadian buruk terhadap Kay apabila mengupah enam lelaki agar merogol sepupunya itu hingga mengandung.

Berlakon dengan menunjuk keprihatinannya terhadap Nita, Kay meminta sepupunya itu agar mengugurkan kandungannya agar janin dalam perut Nita. Janin itu pula mahu digunakan untuk ilmu hitam. Ia bagi membolehkan Kay sentiasa kelihatan muda dan cantik sekali gus dapat mengekalkan statusnya sebagai model paling berjaya.




















Keadaan menjadi bertambah menggerunkan apabila Kay menerima berita bahawa Mak Mek lakonan Azizah Mahzan bomoh wanita yang melakukan ilmu hitam untuknya itu sudah mati sekali gus meyebabkan dia tidak dapat membuang sihir janin digunakan untuk dirinya




















VIDEO:



.
.

No comments: