23 April 2008

CINTA U-TURN, BAHASA TAMIL..??


Tarikh
: 22 April 2008
Tempat: Cineleisure, Damansara
Agenda: Tayangan filem Cinta U-Turn



Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tak siapa yang tahu!

Demikianlah perumpamaan yang dapat disimpulkan pada filem terbaru arahan A. Razak Mohaideen Cinta U-Turn yang berjaya menjalin kerjasama dengan syarikat gergasi dari India Pyramid Saimira Theatre Chain (M) Sdn Bhd. Filem yang menelan belanja sekitar RM1.6 juta itu juga bakal mencipta sejarah baru apabila akan dipasarkan ke India dan dialih suarakan ke dalam bahasa Tamil.

"Filem ini diadaptasikan daripada filem Tamil berjudul 'Berikan Hati Mu'. Walaupun filem asal sudah berusia 10 tahun, namun ia telah diberikan nafas baru dan mengikut konsep budaya Malaysia yang berbilang kaum.

"Tujuan kita berkerjasama dengan syarikat dari India adalah untuk mempelajari teknik perfileman mereka yang boleh dikatakan bertahun-tahun maju berbanding kita. Dengan tayangan filem ini di India nanti, maka ia menjadi filem Melayu yang pertama menembusi pawagam negara itu," ujar A. Razak Mohaideen.

Menurutnya lagi, dia yakin filem terbarunya ini bakal memungut kutipan terbaik memandangkan filem Duyung yang sudah mengutip RM6.2 juta setakat ini. - myartis


SINOPSIS FILEM... KLIK DI SINI..!!


PHOTO:















29 GAMBAR DARI FILEM: KLIK DI SINI..!!


VIDEO:

Majlis pratonton dan temubual Fasha - Awie




TONTON DALAM YOUTUBE: KLIK DI SINI..!



Sedutan dari filem Cinta U-Turn:




Video Klip lagu: Aduhai Alahai nyanyian Awie



TONTON DALAM YOUTUBE: KLIK DI SINI...


Video Klip lagu: KuCinta KuRindu nyanyian Awie



TONTON DALAM YOUTUBE: KLIK DI SINI...

.
.
copyright myartis 2008
.
.

No comments: