09 January 2012

JADUAL KUMPULAN BOBOI TAHUN 2012


Setelah menjadi naib juara Maharaja Lawak Mega, Kumpulan Boboi akan terus aktif meskipun masing-masing sudah mendapat habuan RM125,000 seorang. Berikut adalah jadual dan perancangan Kumpulan Boboi yang dianggotai oleh Afdlin Shauki dan Harun Salim Bachik ini pada tahun 2012.

Bagaimanapun, semua jadual dan perancangan tersebut adalah diperingkat awal dan kemungkinan juga ada tambahannya.





1. Pada 3,4,5 dan 10,11,12 hb Februari 2012 - Boboi, Jozan, Harith Iskander dan mungkin Nabil akan membuat satu konsert lawak di Istana Budaya.

2. 'Opera Sabun Boboi' sebuah siri sitcom 30 minit akan di buat untuk Astro dan cerita-ceritanya merangkumi idea-idea yang telah Boboi lakukan untuk sketsa Maharaja Lawak yang akan dikembangkan menjadi satu episod serta idea-idea gila yang lain. Di antara cerita yang akan anda lihat adalah Terong Titiwangsa, Datin Maimon dan bisikan Syaitonn!!, BatBoboi, Puteri Gunung Ledang dan lain-lain.

3. 'Boboi : BFF (Best Friend forever)' - Sebuah Filem mengenai asal usul boboi, macam mana mereka menjadi best friend dan Masalah keluarga mereka yang berpoligami.

4. 'Tanjat Maimon'. Sebuah filem mengenai Datin Maimon (mama boboi) dan bagaimana dia mengimbangkan tugasan harian beliau sebagai seorang isteri, seorang ibu, seorang AJK surau dan seorang pemburu hantu. Masaalah bermula apabila seorang gadis cuba menggunakan ilmu hitam untuk mencuri hati suaminya Haris Shamsuddin. Suaminya yang terkena buatan gadis ini bercadang untuk memasang isteri ketiga.

5. Ala Tomey-Tomey Boboi - Sebuah animasi lawak untuk kanak-kanak dan dewasa, menceritakan dunia fantasi Bobo-yot dan Boboi-we dan adventure yang mereka harungi di dalam impian mereka.

6. Boboi Komik - dalam perancangan sama ada ianya akan keluar di dalam salah satu majalah humor tempatan atau di buat sebagai komik novel.

7. Merchandise Boboi akan di teruskan dengan design-design yang lebih mantap dan menarik untuk setiap lapisan umur. Barangan boboi boleh di beli dengan cara memesan melalui email ke bob.by.adlinshauki@gmail.com


No comments: