AL-FATIHAH

25 January 2012

LUAHAN HATI ABBY ABADI UNTUK ZUL ARIFFIN..!


Tak kenal maka tak cinta... tapi bila dah kenal tak nak cinta pula..! Kata pepatah, sekali air bah, sekali pantai berubah... dan demikian jugalah hal yang dialami oleh Abby Abadi apabila Zul Ariffin didakwa sudah berubah sikap.

"Kalau mahu kata saya kacang lupakan kulit tidak juga. Saya masih tidak popular seperti yang diperkatakan. Saya masih perlu bekerja keras untuk mencapai apa yang saya inginkan.

"Tidak dinafikan dia banyak membantu dari segi nasihat dan bimbingan. Selebihnya, saya berusaha sendiri. Dan bukan kerana dia saya dapat kerja atau tawaran berlakon," demikian ujar Zul sebelum ini penuh yakin.

Sehubungan itu, Abby yang diibaratkan oleh segelintir pihak sebagai 'perigi mencari timba' merasa amat sedih di atas perubahan Zul itu. Jadi... untuk menyelami hati Abby yang mudah tersentuh itu, ayuh kita baca luahannya di dalam blog yang ditulis khusus untuk Zul.

Bagaimanapun, luahan Abby itu tidak kami sunting atau perbetulkan supaya anda semua dapat melihat isi nurani Abby yang asli. Selamat membaca!



TAAARAAAA...

Assalamualaikum, hye! Tunggu Sy? Hehe.. Tak sabar yer nk baca entri neh? ;P Sy pun tak sabar nk publish sebenarnya, huhu.. Tapi, dr smlm, neh baru selesai....Cerita 'Tentang Awak' Sy. Siapa? Yang tau, taulah.. Yang taktau, bayangkan je mcm baca sinopsis novel! Huhu.. :)


Gambar neh Sy snap sendiri depan mata Awak (Raya 2011)



Tiba2 dr mlm tadi Sy rasa tak syoo.Ook sgt2! Melampau2 tahap tak syoo.oOk Sy... Cane neh? Huhu.. Sebab Sy jd mcm ni ialah bila baca kenyataan2 yg kua dr mulut Awk Sy dulu, yg di keluarkan di media2 massa kebelakangan Ini. Awal hari tu, mcm best je baca. Tgk Galaksi pun rasa mcm... ' ohhh so sweet'. Macam tak percaya jugak yg bercakap tu Awk Sy yg dulu tu... ( Sy ingtkan Awak-Awak yg kt sawah tu ;P) tapi sebab rasa terharu dan teruja, bila media mntk pulak komen Sy, Sy lagi ada hati mcm nk berangan2 lg utk kembali bersama.. Adessss! Abby, dah kenapaaa?? ;P huhu.. Yelah, Sy jawab 'Sy lagii sayanggg dia' tu Sy maksudkan, ikhlass dr hati,... Sy mmg sayangggg sgt2 smpai skrg. Biarlah apa org nk kata, Sy tetap tak segan nk mengaku Sy masih sayangkan Awk Sy tu. :) So what? Sayang tak semestinya nk terhegeh2 lagi kan? Sayang jer sbb 'byk kenangan bersama' huhu.. :)


air feberet kiteorg :)


memory.... :)

Nak tak nak, mahu tak mahu, Sy kena tulis jugak utk redakan keadaan dan bg org lain faham situasi. Biar org2 tertentu tu, segan skit klau ada feeling2 nk jd juri awam! ;P sorry.. Juri2 awam tak diperlukan hokek. Okbaiii! ;P 

TENTANG AWAK....


Sy tempah ketayap neh utk Awk, tp taktahulah berkesempatan nk bagi ke tidak :(

Awak......., Awak sihat? Busy ye skrg? Ok.. Faham..... :) Lama dah kite tak jumpakan?Last  jumpa masa awk tengah sibuk rehearsal 'bersilat ngan belajar bahasa arab'... pastu.. Hilang terus. Sedih tau... Sy pasti awk penah rindu pd Sy, Sy pun berperasaan yg sama, tp makin hilang di telan waktu kan? Sedih lagi, huhu.... Kalau tak, hampir setiap hari.. Paling tidak, selang shari kita jumpa. Cuma kalau gaduh jer, lama sikit berjarak jadi nya kita. Huhu... Sekarang, sekelip mata je keadaan berubah.. Macam 'magic'!! Tingg! Menyampah nk jumpa... Tinggg! Tingg! Taknak layan langsung! Tingggg! Layan light2! Tinggg! Blahhh laaa.. Tak faham2 lg ke? Huhu.. :( Sebab? 'Kuasa CINTA' dah takde rasa! Kan? ( entah.. Sy x pasti sebenarnya sbb awk sukar di duga :) Sejak awk stat shoot pilem neh, mmg lgsg tak berkesempatan nk picit idung awk... ;P kan? Hehe.. ( memain jer.. Huhu) yelaaaa.. Dah jd bintang pilem, mana nk pandang pelakon2 veteran mcm Sy neh, kan? :) takpelaaaa.. Sy buat2 faham je, 'sedar ruang' kata org... Cuma, Sy ralatttt skit la awk.... Awk ngan Sy sgt2 rapatkan? Kita je yg betul2 tahu apa yg berlaku antara kita, kita yg melaluinya, kita yg rasa...... Tp bila bercakap dkat media, dkat mana2 lah sekalipun, kenapa awk smpai hati keluarkan kenyataan2 yg semacam menidakkan kehadiran Sy? Sian Sy awk.... Kecik ati tau! Huhu.. Selama neh, kita share segala kot...


MEMULA DULU....
Dari awal masa mula2 berlakon, Sy inilah yg pertama duduk sebelah awk. Awk 1st time berlakon, 1st day puasa utk tahun 2008 masa tu. Sy ingt lagi, drama ' Apakah Itu Cinta'. Ingt tak? Awk dialog mcm membaca masa tu. huhu.... Pastu Sy tegur, "Adik, takyah hafal sgt dik, amek point jer pastu cakap mcm biasa"... Tak tentu arah Awk masa tu, gegel kan bila Sy tegur? ;P Cakap dua tiga kali pun Awk mcm tu jugak, tak buleh nk ubah sebab dialog tu Awk dah hafal semalaman smpai tak tido Awk kata. Ok.... "Tak bule nk buat apa," Sy kata, takpe, "Adik buat rilek jer, jgn nmpk keras sgt" :P Yelahhh.. konon jumpa makwe lama kan dlm scene tu? Kena lah buat mcm dah biasa sembang kan? hehe.... nostalgia sgt! ;D Habis dialog kene wat2 mesra, Sy dajal hulur air coke pd Awk walaupun tau Awk tak bule minum sebab puasa, terkumat kamit Awk tolak. Hehe.. 'Abby Abadi yg noty' itulah Sy ;D Hehe..berlokasikan Mc DOnald di tepi IKEA masa tu ( sebelum Mc Donald tu di ubahsuai) Semua tu masih segar dlm ingatan Sy. Awk ingt lg tak? Awk?? Ingt ke tidak? ;D itulah 'teguran' pertama utk Awk, dgn niat berkongsi ilmu, supaya Awk pandaiiii..... ;D


Kenangan RAYA 2011 :)

Masa shooting drama tu kita tak mesra manapun, tp dlm reramai, Sy paling 'mesra rakyat' pd Awk kan? Ingat tak yg neh jugak? Hadek kakak, hadek kakak kita masa tu. Scene yg paling xleh blahpun Sy ingt. Masa Awk dtg rumah panggil nama Sy.. "Mona! Monaaa! Assalamualaikum! Mona! Mona! ;P ( kelakarrrr gile intonation Awk masa neh! Hehe.. Sampai la last day shooting kt Damansara. Scene nyanyi2 lagu Aizat masa tu 'Hanya engkau yg mampu' ( gegel rasa tangan bila Awk pegang utk ending scene mlm tu.. Wahh! Walaupun tgh dlm scene kan? Yelaaa,.. Masa tu tgh kurang kasih sayang, jd senanglah ter.... 'tetttt'.. Hikhikhik..(Gurau! Jgn jadikan point k pd yg ri salah tu ;P) Abes shoot drama tu, langsung tak jumpa, berhubung jauh sekali. Masing2 buat hal sendiri,... Sampai lah malam raya 2008 tu, Sy dpt sms raya dr Awk smpai 3x. Masa tu rasa mcm kelakar, tertanya2 jugak.. So Sypun reply, kenapa hantar smpai 3x neh dik, nk duit raya ke? Hehe.. Pastu dia cal, kt situlah bermula nya sembang kengkawan antara kami. ( Kawan je masa tu ek sbb kes Sy x selesai lagi..). Huhu...


Last msg dr Awak, yg kata Sayang.. pastu huhu.....


MESRAAA...

Di pendekkan cerita, selepas bercerai Sy dan Awk berkawan baik dan makin 'mesraaaa' tanpa dirancang, huhu.. Kebetulan Awkpun sedang mencari arah dlm industri seni, jadi di situ Sy sentiasa bersama utk Awk. Dari tak buleh berdialog smpai bule buat dialog sendiri, dari takleh nanges, smpai nanges mcm org mati bini..:p Jeling camera, curi camera, sedar ruang, conty, semualah, Sy bgtau.. Dan Sy sedar dulu, sebelum org lain sedar yg Awk ni mmg berbakat. Cepat tangkap! Bagitau apa cepat je faham, pastu dah pandai, Awk pulak ngajar Sy ;D Cayalahhh! Dasat tu! Teruja Sy... Hehe.. Cepat je masa berlalu kan? Mcm jelesss je ngan kita, huhu lagi... Skrg, Awk.... Maner? :(


REALITI....



:D

 Itu cerita dlm bidang lakonan, cerita dunia realiti lebih zassss dan sendu! Huhu.. Awk mmg tidak buleh menidakkan kehadiran Sy. Mana yg tiada, diadakan.. Yg tak cukup, di cukupkan. Yang nk pinjam, di pinjamkan. Berjanji setia bagai, walaupun Sy tau itu bukan jaminan. Tapi laaa neh, sebulan dua je awk berubah jd ' monster'.. Nape? Huhu.. Kenapa nk buat Sy mcm musuh? Salah Sy ke keadaan kita jd mcm gini? Siapa yg menganiaya siapa sekarang neh? Hukhukhuk.. Janganlah........ Janganlah buat org luar, org keliling pandang sebelah mata pd Sy. Sangka bukan2. Janganlahhh!! Sy simpan rapi semua permasalahan kita. Sy komen yg baik2 je utk awk, Awkpun patutnya buatlah benda yg sama! Huhu.. Sy tahu Awak mmg handsome! Mmg hot! Mmg sgt2 sempurna. Mmg buleh pergi jauh...... Tanpa Sy! Tapi janganlah abaikan ' batas permulaan nya' sedih tau! Bukan Sy yg nk jd mcm neh... Sehabis baik dah Sy jaga hubungan neh, tp bila ada je yg tak kena, makin lama makin jelas... Utk apa kita bersama lagi kan? Sy dah terima kenyataan awk yg kita dah tiada apa2 hubungan lagi. Yerrrr! Sy redha. Ini bahagian Sy. Yang terbaik utk awk, terbaik jugaklah utk Sy. Awk teruskan dgn jalan awk, Sy terus ikut jalan Sy. Ok Awk.... Tak baik tau, buat musuh dgn org yg pernah menatang Awk bagai minyak yg penuh. Nanti pape jd, menyesalpun tak guna. Sooo.. Selagi ada kesempatan, kita selesaikanlah cara baik, cara paling muafakat. Sy pun segan sbnrnya nk msg2 Awk, tweet2 Awk.. Itupun sbb sms/ cal tak respon, huhu..... SORRY klau Sy menganggu..... Sy nk kawan, bukan lawan..... :)


KENANGAN TERINDAH.... :")

Ikutkan, kalau nk bercerita ttg Awk Sy neh, smpai lebammm tak abess! gambar pun berlambak2.... Tapi oklah neh kan? Nanti org mengata pulak! huhu...... Apapun, Sy nk semua org tahu, Awk punya 'hati' yg baik..baik sgt2! Awk sgt2 comel! Sgt2 manjer, mengaderrr, byk cekadak! hehe.... cuma keadaan, masa, status, org keliling yg membuatkan kita tak mungkin bersama. Jangan ada Dendam, Jangan ada Benci... Ok? Sy nk Awk tahu, Sy bukan nakkan perhatian.. simpati jauh sekali! Sy menulis dgn niat. Pertama, utk jelaskan keadaan. Keduanya, biar jd 'kenangan terindah' dlm blog Sy neh. Ajal dtg tak mengira usia kan? Andaikatalah Sy pergi dulu sebelum Awk, buleh la Awk selalu baca celoteh2 Sy neh utk buat Awk terus ingat pd Sy. Lupa jer baca, baca jer lupa.. Hehe.. ( sayu sebenarnya dlm hati neh...:,) huhu.. Masih berkesempatan utk Sy mohon maaf pd Awkkan? Bulehkan Maafkan Sy dr hujung rambut sampai hujung kaki? Maaf sgt2 sbb tak sempurna utk jd pasangan Awk smpai renyuk2,... hukhukhuk.....


Ikhlas dr hati,
Abby Abadi
21-22 January 2012
Mahligai ABADI




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...