14 October 2013

ISU HANGAT - WAWA NIKAH AERIL TAK PUTUS TUNANG?


Meskipun sudah bernikah, namun kontroversi terus menimpa Wawa Zainal apabila ada pihak yang mendakwa kononnya dia berkahwin ketika masih menjadi tunangan orang.

Menurut laporan Bpop, Wawa berkahwin dengan Aeril tanpa memutuskan terlebih dahulu ikatan pertunangannya dengan Abdul Rashid @ Johari Hambali, iaitu seorang guru sekolah rendah di Tawau, Sabah.

Bekas tunang Wawa? - klik untuk imej besar...



Wawa atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin didakwa bertunang dengan lelaki dari Lahad Datu, itu pada 2010 selepas beberapa bulan menandatangani kontrak sebagai artis MIG Talents. Majlis pertunangan tersebut dikatakan berlangsung di Lahad Datu, yang dibuat antara keluarga sahaja tanpa kehadiran mereka berdua.



"Kami bertunang dengan Wawa atas desakan keluarga Wawa," demikian ujar Abdul Rashid kepada BPop.

Untuk info, kisah pertunangan Wawa dan Abdul Rashid mula tersebar di internet, dipercayai disebarkan anggota keluarga mereka apabila cerita Wawa dan Aeril bernikah dan mempunyai anak didedahkan di akhbar minggu lalu.

Menurut Abdul Rashid lagi, Wawa juga ada menghubunginya selepas berita mengenai dirinya mendapat liputan meluas media.

"Saya tanya kenapa tidak berterus terang mahu berkahwin, saya tak kisah untuk melepaskannya. Saya sudah agak dari awal lagi, inilah risiko bertunang dengan seorang artis.



“Tapi Wawa ketika itu terus menangis. Dia tidak mahu saya membocorkan cerita pertunangan kami. Saya tahu Wawa cukup sengsara dengan apa yang dihadapinya. Saya sebolehnya tidak mahu Wawa terseksa, apatah lagi dalam keadaan sekarang.

"Bagaimanapun, saya tidak mempu menutup mulut orang terutama di kalangan keluarga yang mengetahui kami masih ada ikatan pertunangan," kata Abdul Rashid yang dipetik sebagai berkata.

No comments: