15 November 2013

MENANG SAMAN - REBECCA DAKWA ERMA MASIH SEBAR FITNAH


Rumah siap pahat berbunyi!

Begitulah maksud pelakon Rabecca Nur Al-Islam, 27, yang baru-baru ini memenangi kes samannya terhadap pelakon dan pengarah drama Erma Fatima. Dakwanya, Erma masih menyebarkan fitnah dengan menuduhnya artis yang tidak berdisiplin menerusi laman Instagram dan Twitter.




"Kes sudah selesai. Tapi nampaknya ia seperti belum selesai apabila dia masih lagi memfitnah saya mengatakan saya tidak berdisiplin. .

"Keadaan itu boleh menjejaskan periuk nasi saya apabila pihak penerbit drama atau filem mungkin tidak akan menawarkan saya berlakon," dakwanya dipetik sebagai berkata.

Untuk rekod, seminggu lalu Rabecca berjaya memenangi kes tuntutan terhadap Erma Fatima apabila mahkamah majistret Kuala Lumpur mengarahkan pengarah dan penerbit drama itu mengembalikan baki jumlah wang lakonan Rabecca sebanyak 40 peratus berserta lima peratus faedah daripada bayaran selain membayar kos guaman kepadanya.

Kedua-dua artis itu sebelum ini pernah bertegang urat apabila Erma selaku pengarah drama Dejavu Di Kinabalu gagal melunaskan baki bayaran lakonan pelakon itu sebanyak 40 peratus sehingga menyebabkan Rabecca memfailkan saman di mahkamah majistret Kuala Lumpur pada 23 Julai 2013.

Dejavu Di Kinabalu diterbitkan oleh Rumah Karya Citra (M) Sdn Bhd sebanyak 28 episod dan disiarkan menerusi slot Akasia di TV3, bermula 18 Jun hingga 31 Julai 2012.

"Senang saja, jika tidak puas hati atau enggan membayar, buat saja rayuan di mahkamah.

"Tidak perlu memburukkan saya di laman sosial. Sekiranya dia masih lagi memfitnah, saya tidak akan teragak-agak mengambil tindakan selanjutnya," tegas Rabecca yang dalam sidang akhbar khas di Harrods, pusat beli belah KLCC, Kuala Lumpur semalam.

Terdahulu, Erma Fatima yang dihubungi media berkata, dia akan menurut perintah mahkamah dan tidak berhasrat memanjangkan kes berkenaan sebagaimana yang dicadangkan oleh Rabecca.

Malah Erma juga bersedia untuk menjelaskan baki wang berkenaan sebanyak RM11,000 kepada wanita itu tetapi tidak menghalalkannya.

“Saya akan bayarkan wang itu kepada Rabecca tetapi saya tidak akan halalkannya. Kekalahan saya di mahkamah atas sebab-sebab teknikal. Saya pun tak mahu panjangkan kes ini lagi,” katanya ringkas.

No comments: