08 February 2014

SEPAHTU MUNCUL JUARA MLM 2013 - NABIL TERCOROT!



Sebagaimana yang dijangka, kumpulan Sepahtu yang sebelum ini dilihat sering 'overrated' berjaya muncul sebagai juara Maharaja Lawak Mega 2013 (MLM 2013), sekaligus menerima hadiah RM500,000 dan sebuah trofi.

Artikel terdahulu:

Mereka mendapat undian sebanyak 72 peratus dan sekaligus melayakkan mereka yang dianggotai Jep, Shuib dan Rahim itu bergelar juara MLM mengalahkan lima kumpulan lain.

Klik gambar untuk size besar




Naib Juara dengan wang tunai RM250,000 pula menjadi milik Shiro dengan 69 peratus undian sementara kumpulan Bocey memberi kejutan apabila ketiga-tiga mereka memenangi gelaran ‘Man Of The Match’ dan turut diumumkan sebagai pemenang tempat ketiga untuk memperolehi hadiah RM150,000.

Dan entah kenapa, Kumpulan Jambu tidak menjadi pada malam itu apabila mereka hanya mendapat tempat ke empat. Manakala satu-satunya peserta solo, Nabil Ahmad yang dihimpit kontroversi dengan Luna Maya muncul tempat ke lima.



Mereka masing-masing membawa pulang wang tunai berjumlah RM50,000 dan RM15,000 serta trofi sumbangan Astro.

Untuk info, kira-kira 5,000 penonton hadir di Stadium Malawati, Shah Alam, Selangor, semalam bagi menonton rancangan tersebut. Hadiah telah disampaikan oleh Ketua Kumpulan Saluran Premium Astro, Nizam Sani dan Naib Presiden Bahagian Perniagaan Melayu Astro, Khairul Anwar Salleh.

Seperti biasa, empat juri tetap telah mengadili peserta pada peringkat akhir MLM 2013 itu yang terdiri daripada Datuk Yusof Haslam, Luna Maya, Sheikh Haikel dan Nora Danish.


         ________________________


No comments: