17 May 2014

SELAMAT NIKAH - MAK MAH KINI SAH ISTERI AL FATAH



Jodoh tidak mengenal usia. Pepatah ini bersesuaian sekali dengan Ruminah Sidek, 68, yang akhirnya selamat bergelar isteri kepada Al Fatah Rahim Ismail, 70.

Dalam pernikahan tersebut, Al Fatah melafazkan akad dengan hanya sekali lafaz. Mereka berdua bernikah hari ini kira-kira pukul 9.20 pagi dalam majlis yang diadakan di kediaman abang ipar Mak Mah, di Meru, Kelang, Selangor.

Klik gambar untuk size besar




Untuk info, Akad nikah disempurnakan oleh Penolong Pendaftar Nikah Kariah Masjid As Syarif, Meru Klang, Mohd Jani Sarman dan disaksikan oleh adik lelaki pengantin perempuan, Mohd Zainal Sidek.

Mak Mah,menerima mas kahwin sebanyak RM300, tanpa wang hantaran dengan tujuh dulang hantaran yang berupa kek, Al-Quran, beg tangan, kasut, sejadah, air minuman Twister, dan telekung.



Sementara pihak lelaki pula menerima satu set wangian, kek, tepak sirih, set pakaian, sejadah, tuala dan buah-buahan.

Majlis persandingan pula telkah diadakan sejurus selesai akad nikah yang turut disaksikan oleh hampir 3,000 tetamu termasuk keluarga kedua-dua belah pihak.

Sebagai rekod, Mak Mah dan Al Fatah telah mengikat tali pertunangan pada 19 April lalu di rumah abang ipar Ruminah di Meru, Klang.

Perkahwinan ini merupakan perkahwinan keempat buat Mak Mah termasuklah dengan Allahyarham AR Tompel.

Hasil perkahwinan lalu, Mak Mah dikurniakan enam orang anak termasuklah pelakon Adlin Aman Ramlie.

Mak Mah juga mempunyai 20 cucu dan enam cicit.


         ________________________


No comments: