31 August 2015

"SAYA MALU TONTON SEMULA BABAK SAYA DIROGOL" - JUE AZIZ



Jue Aziz bakal muncul dalam filem Kapsul yang bakal ditayangkan tidak lama lagi, bagaimanapun mengakui merasa malu apabila melihat kembali babaknya telah dirogol oleh tentera Jepun didalam filem itu.

Ini kerana Jue kini sudah berhijrah dan tampil dengan imej bertudung yang membuatkannya kelihatan lebih manis dan jelita.

"Skrip filem ini sudah agak lama di tangan, namun ia senyap begitu saja hingga pada tahun 2013, produksi menawarkan kembali watak Fatimah. Sudah tentu saya tidak mahu melepaskannya kerana saya sudah jatuh cinta sejak pertama kali membaca skripnya dulu.

Klik gambar untuk size besar




"Walaupun babak membabitkan Fatimah tidak banyak, tetapi ia meninggalkan kesan yang cukup mendalam terutama apabila dirogol oleh tentera Jepun. Sebenarnya saya malu untuk melihat kembali babak itu kerana ketika penggambaran, saya masih belum bertudung," ujar Jue dipetik sebagai ebrkata.

Jue pada masa yang sama menjelaskan keputusan dia untuk berhijab lahir ikhlas daripada hatinya sendiri tanpa desakan mana-mana pihak. Pintu hati Jue terbuka untuk menutup aurat apabila dia bermimpi tentang arwah ayahnya.

Kami faham perasaan Jue Aziz yang memang malu apabila babak sebegitu di pertontonkan selepas dia kini sudah membuka lembaran baru dalam hidupnya. Tapi kami harap tiada pihak yang mencetuskan kontroversi kerana seperti kata dia ia di lakonkan ketika dia belum bertudung lagi.







         ________________________




No comments: