21 October 2015

DISANGKA ACONG SWEETCHILD AYAHNYA - KANAK-KANAK 2 TAHUN USAP SKRIN TV



Pilu hati ini melihat seorang kanak-kanak berusia 2 tahun yang menyangka peserta Gegar Vaganza 2 (GV2), Acong Sweetchild adalah arwah bapanya.

Seorang wanita dikenali sebagai Dayana Rojali telah menulis status yang sangat menyentuh perasaan di akaun Facebook (FB) miliknya.

Klik gambar untuk size besar




Status yang dimuatnaik ibu saudara kanak-kanak yang dikenali sebagai Irfan itu ialah "Ntah la asyik mintak nak tengok ayah je... hmmm Irfan ni buat orang sedih.. Siap usap-usap screen tv...Al-Fatihah."

Status tersebut dimuatnaik Dayana selepas seorang lagi ibu saudara Irfan, Nurraimi Rojali meluahkan rasa pilu di akaun FB dan menulis, "Balik-balik keje ibu (nenek Irfan) cakap Irfan nak tengok ayah. Irfan ingat Acong Sweetchild tu arwah ayah dia. Apelah anak kecil ini mengertikan... Sometime tanya ayah, Irfan akan jawab 'ayah kubur' (Irfan tahu ayah dia dah tak ada)."



Kami difahamkan bapa Irfan, Zainal Halimi meninggal dunia dua hari sebelum sambutan Hari Raya Aidilfitiri tahun lepas.

Dalam pada itu, ibu saudara kepada Irfan dikenali sebagai Norhaliza Rojali (kakak Dayana dan Nurraimi) memberitahu, ibunya (nenek Irfan) terpaksa merakam program GV2 kerana anak kecil itu sering meminta untuk menonton 'ayahnya' menyanyi.



Katanya, tujuan dia berkongsi perkara ini kerana arwah adik iparnya itu memiliki wajah seiras vokalis Sweetchild, Acong.

"Mereka memang seiras...cuma Acong sudah mewarnakan rambutnya. Irfan asyik suruh ulang rakaman GV2 sebab nak tengok ayah dia, lepas tu dia usap-usap skrin TV,' ujarnya dipetik sebagai berkata.

Takziah kami ucapkan buat seluruh ahli keluarga Allahyarham Zainal Halimi. Semoga tabah mengharungi ujian ini dan semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat.



         ________________________




No comments: