12 October 2015

NAFI HISAP DADAH - MIMI LANA JADI MANGSA KEADAAN



Umum mengetahui bahawa Mimi Lana atau nama sebenarnya Mimi Rozaina Zainal Abidin, 20, bersama rakan-rakannya telah ditahan polis kerana memiliki ganja.

Menurut Lana, diri terkesan dengan apa yang terjadi dan sebenarnya dia menjadi mangsa kepada suspek yang kini masih ditahan.

Mimi menjelaskan yang dia hanya menyewa di rumah berkenaan dan kerana terlalu penat setelah pulang dari penggambaran di Pulau Pinang, dia terus tertidur. Namun Mimi berada di tempat dan waktu yang salah sehinggalah dia dan rakan telah ditahan pihak polis.

Klik gambar untuk size besar




"Saya direman 11 hari kerana kes ini besar. Apabila berita penahanan saya menjadi viral, terutama di laman maya, ia memberi impak besar kepada kerjaya. Ada maklumat yang disebarkan tidak benar. Saya kecewa apabila dianggap seperti penjenayah, sedangkan saya ditahan bagi membantu siasatan.

"Saya bukan pengedar dadah! Ketika direman, saya menangis siang malam memikirkan kerjaya lakonan yang baru bermula mungkin hancur berkecai. Masa depan saya gelap. Saya bertambah sedih apabila ibu bapa di kampung yang terpaksa menanggung malu besar," jelasnya sambil menyatakan bahawa dirinya menjadi mangsa keadaan.

Suspek yang turut menyewa di rumah berkenaan sehingga kini masih ditahan pihak polis. Semoga apa yang terjadi kepada Mimi turut memberi pengajaran kepada orang lain agar tidak menyewa rumah bersama orang lain yang tidak dikenali.









         ________________________




No comments: