04 January 2016

ISU ANAK SHOPPING SAKAN DI PARIS - CHE TA NASIHAT USAH DENGKI



"When you're truly at peace with yourself, nothing anyone says/does bothers you. You're so in touch with yourself, negativity cant touch you," ujar Rozita Che Wan dengan nada selamba.

Kata-kata Che Ta itu timbul berikutan ada segelintir pihak yang salah faham terhadap caption yang dimuatnaik oleh anaknya di Instagram. Caption tersebut yang disertakan gambar barang shopping di Paris telah mengundang rasa tidak puas hati kerana menganggap Che Ta mendidik anaknya membazir.





Antara komen yang dilemparkan terhadap IG anak Che Ta itu ialah meminta agar Che Ta mengajar anaknya merendah diri dan tidak bermegah dengan barang yang dibeli. Maksud mereka seolah didikan baik ibu bapa itu penting demi masa depan anak-anak.

Sehubungan itu, Che Ta telah membalas komen tersebut dan meluahkan rasa terkejut dengan apa yang mereka dinasihatkan. Pesan Che Ta, jangan simpan rasa dengki terhadap orang lain.

Dalam hal ini, diharap Che Ta dapat bersabar... bukan apa, manusia ni memang banyak ragamnya. Anggaplah ia sebagai asam garam kehidupan.









         ________________________




No comments: