01 April 2016

DIKUTUK BURUK SEJAK KECIL SAMPAI SEKARANG - SITI SARAH KONGSI KISAH HIDUP



Menerusi laman Instagram isteri kepada Shuib Sepahtu, Siti Sarah Raissuddin, dia telah memuatnaik gambar screenshot komen dua orang pengguna IG yang mengkutuknya buruk dan bercerita panjang mengenai pengalamannya ketika dihina dan dikutuk lebih-lebih lagi hidungnya sejak kecil lagi sehinggalah ke hari ini.

"Saya teringin sangat nak tau, sebagai manusia biasa, apakah yang akan anda lakukan sekiranya orang mengutuk dan meghina pada rupa anda?





"Perkara ini berlaku pada saya bukan dari semalam atau dua tiga tahun lalu, perkara ini sudah lama berlaku dalam hidup Saya, saya mula menyedari yang saya tak sama macam orang lain seawal saya bersekolah ... Alah di panggil hodoh, badak! Apa lah sangat ..

"Pada awal tadika ada budak panggil saya "hidung awak macam BABI" saya marah dan pangil die nenek kebayan.. hahahahah lalu budak tu marah dan menagis sebab saya panggil die nenek kebayan .. Ha biasa la budak2..

Masuk sekolah rendah sama jugak .. Tapi dah biasa, masuk sekolah menengah hampir setiap hari kene ejek HIDUNG HIDUNG HIDUNG, sampai kadang-kadang mengelak nak naik bas, tunggu dah tak ramai, baru naik bas..



"Nasib baik ada kawan @yatie_zul n @azucarmoreena die orang cakap, kau ala-ala black, pernah terlintas d hati (aku nak pergi buat hidong) supaya orang dah tak boleh cakap lagi..

Tapi pikir-pikir balik, orang tak kan berhenti bercakap, cantik macam mana pon orang tetap akan kutuk, bila dah kawin bersalin lagi orang kutuk gile-gile gemok, hidong besa, macam-macam lagi..

"Ini bahagian cerita saya yang sebenarnya, banyak lagi tapi panjang sangat kalau saya nak tulis hahahah.. Saya tak penah bercakap pon pasal bende ni.. Cuma kadang-kadang terkesan jugak tapi saya akan pikir macam ni (AKu ada 3 orang anak yang menganggap aku perempuan paling cantik dalam dunia hahahah dan aku ada suami maharajalawak hahahah memang bahagia hidup aku....) sekian," cerita Sarah mengenai kisah hidupnya.













         ________________________





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...