07 October 2016

INFO - SUSHI KING RAI ULANG TAHUN, BERI SUMBANGAN RM21,000



BANDAR SUNWAY, 6 Oktober 2016 - Sushi King, rangkaian restoran terbesar Jepun telah meraikan ulang tahunnya yang ke-21 di Malaysia dengan menyumbang semula kepada rakyat Malaysia dalam satu acara unik.

Sambutan itu menyaksikan Sushi King membuat sumbangan khas sebanyak RM21,000 ke rumah kanak-kanak Pertubuhan Rahoma Darul Fakir Malaysia untuk membantu menyokong 55 anak-anak yatim yang tinggal di rumah tersebut.

Untuk info, sumbangan itu disampaikan oleh Tan Sri Dato 'Seri Fumihiko Konishi, Pengasas dan Pengerusi Eksekutif Texchem Resources Berhad, yang memiliki Sushi King, kepada Dato' Faridah Omar Shah, Pengasas dan Pengerusi Pertubuhan Rahoma Darul Fakir Malaysia.





Simbolik dengan sambutan itu juga, 'maki roll' sepanjang 70 kaki telah disiapkan oleh sepasukan chef Sushi King, yang diketuai oleh Ketua Chef Takeshi Torita.

Turut serta dalam proses rolling ialah Tan Sri Konishi, Akihiko Hijioka, Presiden & Ketua Pegawai Operasi Texchem Restaurant Sistem, 30 kakitangan Texchem Restaurant System, personaliti tempatan Izzue Islam, Kamal Adli, Sazzy Falak, Cha Cha Maembong, Elizabeth Tan dan Ammar Titan, Dato 'Faridah dan sepasukan lima anggota dan 20 kanak-kanak dari rumah, dan wakil-wakil dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Untuk membuat maki roll tersebut, mereka menggunakan 18kg beras, 4kg timun, 150 keping rumpai laut, 50 biji telur, 180 kanikama batang kek ikan dan 3kg capelin telur. Setelah roll maki itu siap, ia telah dipotong dan diedarkan kepada pelanggan di Sunway Pyramid.



"Kejayaan Sushi King lebih 21 tahun telah dibolehkan oleh pencampuran khas budaya Jepun dan Malaysia. keupayaan Sushi King untuk menyesuaikan makanan Jepun citarasa Malaysia telah membolehkan kami untuk diterima secara meluas, mencapai 105 cawangan dengan kehadiran di hampir setiap negeri di Malaysia.

"Kami amat berbangga dan berbesar hati kerana diiktiraf oleh Malaysia Book of Records sebagai restoran sushi rantaian terbesar di Malaysia dan dengan sokongan rakyat Malaysia, kita telah dapat berpegang kepada rekod ini sejak tahun 2000.

"Oleh itu, kami ingin berkongsi kejayaan tersebut dengan memberikan mereka yang kurang bernasib baik. Membuat 70 kaki maki panjang roll dengan begitu banyak tangan yang terlibat adalah satu isyarat yang bermakna bagi kami," kata Tan Sri Konishi.


Sumber & Foto: Michelle Cheng / Rantau PR



         ________________________





No comments: