21 May 2017

DIGUGURKAN DARIPADA SABITAN KES DADAH - AIDIL AZIZ RASA LEGA & BERSYUKUR



"Alhamdulillah, saya sudah boleh menarik nafas lega dan bersyukur atas keputusan ini. Sekarang saya sudah boleh kembali fokus kepada kerjaya seni dan perniagaan saya memandangkan siasatan pihak berkuasa pun sudah selesai.

"Kebenaran akan terbukti sama ada cepat atau lambat," demikian kata pelakon Aidil Aziz apabila dirinya itu akhirnya disahkan bebas daripada pertuduhan mengedar dadah jenis ganja seberat hampir 456 gram selepas sembilan bulan.





Turut bebas daripada pertuduhan tersebut, R. Guevara Cortez, 33, yang ditahan bersamanya di sebuah kediaman di Jalan Ampang.

Terdahulu, Aidil telah dibebaskan dengan ikat jamin RM4,000 dan akan terus berada di bawah pengawasan polis selama dua tahun.

September lalu, pelakon 'Lara Terindah' itu telah ditahan untuk siasatan bersama dua orang lagi rakannya selepas didakwa atas pertuduhan mengedar dadah jenis ganja seberat 456 gram dan memiliki senjata berbahaya.

Klik untuk gambar besar


Aidil atau nama sebenarnya Mohd Aidil Abdul Aziz, 28, ditahan bersama Omar Sayeed Ghulam Mohammad, 36, dan R. Guevara Cortez di sebuah kediaman di Jalan Ampang.

Pada 7 Oktober 2016, kesemua tertuduh didakwa mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Dalam perkembangan lain, Aidil bakal kembali ke set penggambaran drama bersiri 40 episod tidak lama lagi selain giat mempromosikan bisnes makanan Kingmangifera.


www.myartis.com / Sumber: Astro Gempak




         ________________________





No comments: