24 August 2017

5 BULAN MENANGIS - NORA ARIFFIN SEDIA KEMBALI MENYANYI


Penyanyi Nora Ariffin yang sudah lima bulan kehilangan suaminya, Allahyarham Johan Nawawi, memberitahu dia kini sudah boleh menerima hakikat.





Nora atau nama sebenarnya Wan Norafizah Ariffin, 44, berkata, dia mula sedar bahawa kehidupan perlu diteruskan seperti biasa demi keluarga dan anak-anaknya.

"Lima bulan yang saya lalui memang satu tempoh masa yang sangat sukar kerana setiap hari teringatkan dia (Johan) sehingga ada rakan-rakan yang menegur mata saya sering bengkak kerana menangis.

"Sehingga ada satu masa saya kumpul semua baju-baju persembahan saya untuk diberikan pada orang kerana ia mengingatkan saya kepada arwah.

"Tapi sekarang saya mula sedar dan berfikir jika terus menangis ia tidak akan boleh mengembalikan orang yang sudah meninggal dunia," ujar Nora ketika ditemui pada majlis sidang media program 'Ekspresi Aqsa Solidariti Ummah'.

Klik untuk gambar besar


Ia merupakan persembahan pertama penyanyi lagu 'Desa Tercinta' itu selepas suaminya, Allahyarham Johan Nawawi meninggal dunia pada 24 Mac lalu.

Dalam pada itu, kata Nora yang dia sudah bersedia untuk kembali meneruskan aktiviti nyanyian seperti sebelum ini.

"Memang ada jemputan untuk persembahan pentas, namun saya terpaksa tolak kerana masih tidak bersedia sehingga pihak AlHijrah hubungi saya.

"Saya rasa ini masa yang paling tepat kerana program ini juga bertujuan yang baik iaitu memberi kesedaran orang ramai tentang kesusahan yang dihadapi oleh warga Palestin," katanya.

Sementara itu, ditanya tentang laman Instagram miliknya yang sering berkongsi tentang luahan perasaan dan kesedihan, Nora berkata, ia hanya sekadar berkongsi rasa dengan individu yang mengalami nasib yang sama.



Katanya, dia menjadikan laman sosial itu sebagai satu cara untuk berkomunikasi dengan pengikutnya yang berhadapan dengan kehilangan orang tersayang.

"Dulu memang saya sering berkongsi perasaan sedih tapi sekarang saya lebih berkongsi perkara-perkara yang manis agar memberi inspirasi kepada orang ramai.

"Ada yang bertukar-tukar pendapat tentang apa yang mereka lalui ketika berhadapan dengan sesuatu kehilangan itu," tuturnya.

Selain itu, ditanya tentang kekosongan hatinya untuk menerima lelaki lain, Nora berkata, arwah terlalu istimewa dalam kehidupannya.

"Saya boleh berkawan dengan lelaki lain tapi ia pasti tidak akan sama dengan arwah kerana dia sangat istimewa dalma hidup saya," ujarnya.




www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: