05 August 2017

"HASUTAN PUNCA KAMI BERCERAI" - ADAM SHAHZ


"Apa yang boleh saya katakan pergaulan bekas isteri dengan rakan-rakan antara penyebab kami bercerai apabila ada di antara teman-temannya tidak senang melihat kami bahagia, mula menghasut dan nampaknya cubaan itu berjaya.





"Kadang-kadang kita tidak boleh baca apa dalam fikiran orang di sekeliling kita dan apa agenda mereka apabila mendekati kita.

"Tetapi tidak perlulah saya butirkan satu persatu kerana saya tidak mahu menyalahkan sesiapa dalam hal ini sebaliknya menganggap perceraian ini sebagai sudah tertulis untuk kami berdua," kata pelakon Adam Shahz, 35, yang enggan terus berdolak-dalik mengenai punca perceraiannya.

Adam mengakui hasutan pihak luar menjadi punca bekas isterinya, Fatin Afeefa yang juga seorang pelakon memfailkan cerai terhadapnya pada 15 Mei lalu.

Tidak menyalahkan Fatin, bagaimanapun Adam mengakui dia benar-benar kecewa apabila ada pihak yang dilihat tidak senang melihat kebahagian rumah tangga mereka dan berselindung di sebalik nama 'kawan' bagi menghancurkan perkahwinan dibina itu.

Klik untuk gambar besar


Pada 30 Mei lalu, Adam menceraikan Fatin dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Petaling.

Bagaimanapun, Adam menegaskan perpisahannya dengan Fatin bukan kerana kehadiran orang ketiga seperti didakwa sesetengah pihak.

Dalam pada itu, Adam berkata, sebagai suami dia berasa kecewa apabila Fatin memfailkan cerai dan mengakui keputusan itu memberi impak mendalam kepadanya.

Kata Adam, dia mengambil masa selama tiga bulan untuk pulih daripada kekecewaan dan sepanjang tempoh itu juga dia berehat daripada dunia lakonan.



"Tipulah kalau saya gembira dengan perceraian ini dan jujurnya ia memberi kesan kepada diri kerana cuba menerima hakikat bahawa kami telah bercerai.

"Selepas bercerai saya bercuti daripada lakonan selama tiga bulan kerana ingin menenangkan diri untuk menghadam apakah yang sedang berlaku kepada rumah tangga kami.

"Alhamdulillah sekarang saya rasa lebih baik dan reda dan menerima hakikat bahawa jodoh kami tidak panjang," tuturnya.

Sementara itu, Adam berkata, dia bersyukur masih dapat menjalinkan hubungan baik dengan Fatin demi membesarkan dua cahaya mata mereka iaitu Adam Aisy Arrian, 4, dan Ivy Herra Sophia, 2.



Menolak tepi semua yang pernah berlaku di antara mereka, Adam berkata, dia dan Fatin sepakat untuk sama-sama memberi komitmen dalam membesarkan dua anak mereka.

"Alhamdulillah di sebalik kepahitan itu masih ada manisnya dan anak-anak menyatukan kami agar terus kekal baik demi membesarkan mereka.

"Saya tidak mahu perceraian kami memberi kesan kepada anak-anak dan mahu mereka menjalani kehidupan normal seperti kanak-kanak lain.

"Kami bergilir-gilir menjaga anak dan setakat ini semuanya dalam keadaan baik," ujarnya yang mendirikan rumah tangga dengan Fatin atau Fatin Nur Afifah Shamsudin, 22, pada 21 Disember 2013 sebelum bercerai.


www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: