30 June 2018

AL-FATIHAH - PAK PANDIR MENINGGAL, SELAMAT DIKEBUMIKAN


Takziah kami ucapkan kepada keluarga penyanyi veteran yang pernah popular dengan lagu 'Yang Remeh Temeh' sekitar awal 1990-an, Pak Pandir atau nama sebenar Azmi Ali, 62, yang meninggal dunia di Hospital Kajang kira-kira jam 4.30 pagi Jumaat.





Laporan Harian Metro, allahyarham dimasukkan ke bahagian kecemasan kerana mengalami masalah tekanan darah rendah, buah pinggang dan paru-paru berair, Selasa lalu.

Malah, Allahyarham sempat berkongsi status keadaan kesihatannya termasuk wad di duduki kepada peminat di laman sosial Facebook bagi memudahkan mereka yang ingin melawatnya di situ.

"Kepada semua peminat, kawan-kawan, keluarga dan sesiapa yang mengenali saya dan tertanya-tanya benarkah saya dimasukkan ke wad sekali lagi, ya! betul, kerana masalah tekanan darah rendah, buah pinggang, kandungan air di paru-paru.

Klik untuk gambar besar


"Keadaan saya tidak stabil. Saya sekarang berada di Hospital Kajang, katil nombor 24, wad 2, tingkat 1. Doakan yg terbaik utk saya," tulisnya awal pagi kelmarin.

Terdahulu, media melaporkan penyanyi itu dimasukkan ke hospital sama akibat komplikasi 'water retention' dalam badan yang menyebabkan kedua-dua kaki bengkak pada April.

Allahyarham juga pernah mengalami batuk yang agak teruk sejak November tahun lalu dan menjalani pemeriksaan kesihatan kerana bimbang ia berkaitan dengan penyakit tibi.

Selepas menjalani beberapa ujian berkaitan, doktor mengesahkan ia sebenarnya berkaitan dengan kesihatan jantungnya yang mulai bengkak.



Bermula daripada situ juga, kakinya mulai bengkak sikit demi sikit malah Allahyarham sering mengalami masalah semput ketika melakukan aktiviti harian.

Disebabkan masalah kesihatan, Allahyarham tidak sempat mempromosi album terbaru yang sudah siap mengandungi enam buah lagu puisi.

Pak Pandir yang aktif sebagai pemuzik jalanan sekitar Putrajaya dan menetap di Kajang meninggalkan seorang isteri, Rosmi Salmiah dan tujuh anak serta tiga cucu.

Jenazah Allahyarham disembahyangkan di Surau Annur Kantan Permai, Kajang pada jam 9.30 pagi dan kemudiannya selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Sungai Kantan.




www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: