15 July 2018

ANAK ANGKAT PEREMPUAN - HAEL RUJUK USTAZ CARA BESARKAN


"Perkara ini saya sudah fikir awal-awal lagi, memang ramai yang mempersoakan perkara itu. Susah saya nak menjelaskan satu-satu kepada netizen.





"Tapi apa yang saya boleh jelaskan bahawa saya sudah merujuk kepada ustaz tentang cara nak membesarkan bayi perempuan ini dengan betul," ujar penyanyi Hael Husaini.

Hael, 30, mengakui banyak persoalaan netizen berkenaan cara dia membesarkan anak angkatnya Halena memandangkan bayi itu seorang perempuan.

Penyanyi yang terkenal dengan lagu 'Jampi' ini berkata, perkara berkaitan penjagaan itu sudah dirujuk kepada pihak ustaz dan ahli agama berkenaan cara yang betul membesarkan bayi tersebut dalam Islam.

Klik untuk gambar besar


Bekas peserta Akademi Fantasia 2013 (AF2013) ini mengambil anak angkat perempuan yang diberi nama Halena Hael yang kini sudah berusia setahun tiga bulan.

Dalam pada itu, Hael berkata, dia juga melalui proses yang betul dan masih di bawah pantauan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Selain itu, ditanya tentang perancangann untuk bayi berkenaan, Hael berkata, dia hanya mahu Halena membesar seperti kanak-kanak lain.



"Saya ada perancangan untuk dia tapi buat masa ini apa yang penting saya mahu dia dapat kasih sayang yang cukup dan membesar seperti kanak-kanak biasa," tuturnya.

Hael turut menasihatkan agar orang ramai yang mempunyai hasrat untuk mengambil anak angkat tidak ragu-ragu dengan niat tersebut.

Katanya, hidupnya berubah dan diberi rezeki yang lebih baik selepas mengambil anak angkatnya itu.

"Jangan takut tentang rezeki, secara jujur masa saya ambil Halena pendapatan saya cukup makan sahaja. Tapi saya percaya keajaiban berlaku dan merubah kehidupan saya menjadi lebih baik selepas kehadiran dia," ujarnya.


www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: